וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר ההנעלה הענק קרס, למה הוא ממשיך למכור?

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 14:30

אתר שוז אונליין נקלע לקשיים עם חובות של יותר מ-10 מיליון שקל ולא מספק הזמנות ללקוחות, אך למרות זאת המכירות נמשכות: "מצג שווא כאילו הכל מתנהל כרגיל"; הנאמן: "צו בית המשפט מאפשר המשך הפעלה של האתר, אנחנו בתהליך בדיקה האם זה אפשרי"

בווידאו: רו"ח ירון גינדי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על נקודות הזיכוי למס להורים לילדים עד גיל 3/אולפן וואלה

מי שנכנס לאתר "שוז אונליין", אתר ההנעלה הגדול בישראל בהזמנה מקוונת, עלול לחשוב שהכל בסדר. ההיצע אמנם לא גדול, אבל עדיין מוצגות בו נעליים במחירים אטרקטיביים, כולל מבצע "מיקס אנד מאץ' - ארבעה פריטים רק ב-199 שקל". גם לשגיא מתל אביב, לא היה מושג שמשהו רע עובר על האתר, כשבתחילת אפריל רכש שם נעליים במבצע של, נייקי "קנה ב-500 שקלים וקבל הנחה של 100 שקלים".

"היה כתוב שם שהנעליים יסופקו תוך 20 ימי עסקים", הוא אומר, "זאת אומרת עד ל-2 במאי. כשהמשלוח לא הגיע, כתבתי להם מייל תלונה וקיבלתי הודעה אוטומטית שהפניה התקבלה. כשלא קרה כלום אחרי ארבעה ימים, שוב פניתי אליהם ועם מענה מאותה הודעה אוטומטית. עבר עוד שבוע, והפעם ניסחתי מייל הרבה יותר תקיף - וכלום".

מה ששגיא לא ידע, וגם אף אחד לא טרח להודיע באופן פומבי למי שלא עוקב אחרי חדשות המשפט והכלכלה, ש"סיפקו אונליין" חברת האם של "שוז אונליין", שמתווכת בין ספק המוצרים לפלטפורמת הרכישה ומרוויחה מהפרש המחירים, נקלעה לקשיים כלכליים.

לפני שבועיים הגישה סיפקו אונליין בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון, לטענתה, בעקבות המלחמה בעזה שפגעה במכירות ועובדים שגויסו למילואים, מה שהכניס אותה לחובות של 9.7 מיליון שקלים לספקים, חוב של מיליון שקלים נוספים בחשבון הבנק, ואי תשלום משכורות אפריל לעובדים בסך של מעל 300,000 שקלים.

שוז אונליין. סטניסלב קונדרטיב,
"מרדימים את הצרכן, זה גובל בהטעיה". שוז אונליין/סטניסלב קונדרטיב

באמצע השבעה שעבר מינה בית המשפט המחוזי בחיפה את עו"ד יוסי בן נפתלי, לנאמן של "סיפקו" ושל הבעלים של החברה, דקל סטולרו והוציא צו עיכוב הליכים נגד החברה, המנכ"ל וסטולרו למשך 60 ימים.

"כשראיתי שיצא צו הקפאת הליכים הייתי בהלם. באתר עצמו יש פיצ'ר באפשר לדבר עם נציג און ליין, מה שלא קורה, כך שיש מצג שווא, של בואו דברו איתנו, כאילו הכל מתנהל כרגיל, מה שגובל בהטעיית צרכנים לכאורה. הדבר היחידי שהם טורחים לציין בו, היא ש'עקב המלחמה, ייתכנו עיכובים ואיחורים', כאילו מרדימים אותך, שב, חכה ותשמור על אופטימיות. כשהתייעצתי נאמר לי שאני צריך להכחיש את העסקה לחברה האשראי, כי לא קיבלתי את המוצר שעליו שילמתי, אבל מה עושים הלקוחות האחרים שלא יקבלו את הנעליים או הבגדים שלהם לעולם? ימשיכו ויחכו להם לנצח?".

"צו בית המשפט ניתן ביום רביעי שעבר", אומר עו"ד בן נפתלי, שמונה כנאמן לאתר, "ובין היתר הוא נותן אישור להמשיך ולהפעיל את החברה". לדברי בן נפתלי, "אני בתהליך של בדיקה האם ההפעלה הזאת אפשרית, כולל השלמת ההזמנות של לקוחות על פי המלאי הקיים, שכן, להבנתי, בחודש האחרון הפסיקו לשלוח מוצרים. אם ניתן יהיה להפעיל את האתר, הוא ימשיך לפעול ואם לא, הוא ייסגר".

מה יקרה עם הלקוחות שהזמינו מוצרים, שילמו עליהם ולא קיבלו אותם?
"מי שלא קיבל את המוצר שהזמין יכול לבקש זיכוי מחברת כרטיסי האשראי שלו, לפי חוק הגנת הצרכן. אך, כאמור, ייתכן והאתר ישוב לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully