וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפים מקדמת חקלאות בת-קיימא באפריקה

20.5.2024 / 18:07

בוועידה השנתית של "פורום המנכ"לים של אפריקה" עם מנהיגים וראשי מדינות מכל רחבי היבשת, הציג נשיא ומנכ"ל נטפים, גבי מיודובניק, את הפרויקט החקלאי המשותף של נטפים עם ממשלת רואנדה, שמקדם בטחון תזונתי, עידוד השקעות זרות בחקלאות בת-קיימא ופיתוח אזורי

פורום המנכ"לים של אפריקה. יחצ,
פורום המנכ"לים של אפריקה/יחצ

גבי מיודובניק, נשיא ומנכ"ל נטפים - חברת ההשקיה המדייקת הגדולה והמובילה בעולם וזרוע החקלאות המדייקת של Orbia, וגל ירדן, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור אירופה אפריקה והמזרח התיכון בנטפים, לקחו חלק בוועידה השנתית של "פורום המנכ"לים של אפריקה", שהתקיים בקיגאלי, רואנדה. בכנס חשוב זה, במעמד נשיא רואנדה, פול קגאמה, השתתפו 2,000 מנהיגים עסקיים, מנכ"לים, משקיעים, ראשי מדינות ושרים מכל רחבי אפריקה. במסגרת הכנס קיימו מיודובניק וירדן פגישה אישית עם ראש מממשלת חוף השנהב, רוברט בוגרה ממבה.

מיודובניק הציג בכנס את הפרויקט המשותף והמוצלח של נטפים עם ממשלת רואנדה - פרויקט Gabiro Agribusiness Hub בהשקעה ראשונית של 74 מיליון דולר, במסגרתו הוכשרו בשלב הראשון 56 אלף דונם ובשלב השני יוכשרו עוד 100 אלף דונם באזור Nyagatare . הפרוייקט כולל החל מחיבור למקור מים ופריסת התשתית ועד להתקנת מערכות השקייה מתקדמות. כך, החקלאים המקומיים, משקיעים זרים וחברות בינלאומיות זוכים לשטחים מוכנים באופן מיידי לעיבוד חקלאי עם מיטב התשתיות והטכנולוגיות החדשניות ביותר, הכוללות מערכות שליטה ובקרה מרחוק על מערכת הולכת המים ומערכות השקייה. חשוב לציין כי חלק מהפרוייקט בשלב הראשון מיועד לחקלאים מסחריים גדולים ומשקיעים שיסייעו לכלכלה המקומית וחלק למודל השקייה קהילתית (community irrigation) לחקלאים קטנים שחיים באזור.

מטרות הפרוייקט הן קידום הביטחון התזונתי, עידוד השקעות זרות בחקלאות בת-קיימא ופיתוח אזורי. הפרויקט ייצר אלפי מקומות עבודה חדשים והוא מאפשר לחקלאים המקומיים, ולחברות מסחריות, לגדל יבולים לאורך כל השנה ובכל תנאי מזג אויר, תוך חסכון משמעותי של משאבי המים והכפלת היבול ואיכותו, ולמעשה להבטיח תוצרת חקלאית איכותית, באופן רציף לאורך השנה ובכך לשפר את הביטחון התזונתי במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • חקלאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully