וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי מתייחס לראשונה להפסד על הדואר: "לא מתחרט, מי שזכה שיהיה לו לבריאות"

21.5.2024 / 14:12

רמי לוי היה מוכן לשלם 380 מיליון שקל על הדואר, קבוצת מילגם שיפרה הצעתה ל-461 מיליון שקל וניצחה: "מאחל להם בהצלחה. זה עסק מורכב ולא קל לניהול". כך או כך, מדובר בסכום נמוך שמהווה כישלון למדינה

סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים/צילום: דוברות הכנסת

רמי לוי הוא איש עסקים שמסתכל קדימה ומחפש הזדמנויות להרחיב את עסקיו מעבר לתחומי הקמעונאות הבסיסית. הוא נכנס לתחום הנדל"ן המניב, השתלט על קופיקס, קנה את ישראייר ואפילו נכנס לתחום הכושר עם רכישת שר פיטנס, שנראית כרגע כהשקעה בעייתית. לכן לא היה מפתיע שהמכרז למכירת הדואר קסם לו והוא הסתער עליו כמו שהוא יודע.

15 חברות חשקו בדואר ישראל, שתיים מהן הגיעו לקו הסיום: חברת מילגם, בשותפות עם הפניקס וליימן שליסל, ורמי לוי, שחבר לחברת דלק ישראל. שתיהן הגישו הצעות של מתחת ל-300 מיליון שקלים, נמוכות באופן משמעותי מהערכת השווי של המדינה, שעמדה על 1.5 מיליארד ולכן נכנסו להתמחרות נוספת, להעלאת הסכום.

מילגם היתה מוכנה לשלם על הדואר 461 מיליון, ורמי לוי, שלא מוכן לקפוץ מעל הפופיק, שיפר את הצעתו ל-380 מיליון שקלים והפסיד. לוואלה הוא אומר, שהוא לא מתחרט. "מי שזכה שיהיה לו לבריאות ואני מאחל לו הצלחה. זה עסק לא קל לניהול, אפילו מורכב, ואני בטוח שהם מודעים לזה".

רמי לוי. יחצ,
לוי. "זה עסק לא קל לניהול, אפילו מורכב, ואני בטוח שהם מודעים לזה"/יחצ

אין ספק שמבחינה כלכלית, מכירת הדואר היא כישלון. כדי להפוך את החברה ההפסדית, שבמשך שנים היתה מפעל ג'ובים משגשג לפוליטיקאים, ונוהלה באופן שערורייתי שגרר הפסדי עתק, השקיעה המדינה 1.7 מיליארד שקלים בתהליך הבראה מאסיבי. גם הרווחיות של 32 מיליון שקלים, שהציגה ההנהלה היוצאת, לא רק שלא מגרדת את הסכום העצום שהושקע בו, אל שרובה נובעת מעליית המדד.

ההנהלה שהיתה עסוקה בתקשור מאסיבי של תהליך ההבראה שהובילה, שכלל סגירת סניפים סיטונאית בלי אסטרטגיה, העלאת תעריפים חדה, הפיכת השהיה בסניפי הדואר שנשארו פתוחים לסיוט לכל מי שביקש לקבל שירות ופגיעה אנושה באוכלוסיה החלשה שזקוקה לו, השאירה גם חובות שנאמדים ב-700 מיליון שקלים, ומנגד נדל"ן שעדיין לא שוערך באופן סופי למרבה הפליאה, ומוערך בשווי של בין 600 ל-800 מיליון שקלים.

כשמשכללים את ההשקעה בתהליך ההבראה ושווי הנדל"ן הגבוה, הסכום שנכנס לקופת המדינה מגוחך. גם העובדה שמתוך 15 חברות, רק שתיים נשארו במירוץ, הופכת את תהליך ההבראה, שהוביל יו"ר הדואר, מישאל וקנין, לבדיחה עצובה.


.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
דואר ישראל. יחצ,
דואר ישראל. הוצאות השכר מגיעות ל-883 מיליון שקל/יחצ

לוי, שמעסיק אלפי עובדים בכל עסקיו, הבין שהאתגר הגדול שעומד בפניו, אם יבחר לנהל את הדואר, הוא ההוצאה על משכורות. המחזור של הדואר עומד על 1.6 מיליארד שקלים בשנה, אבל הוצאות השכר לכ-4,000 עובדים, מגיעות ל-883 מיליון שקלים. זאת אחת הסיבות שהמדינה הפסידה הרבה כסף. כדי להתחיל להרוויח, יצטרכו הבעלים החדשים לצאת לגל פיטורים כואב, של כמחצית מהעובדים.

לדואר מעל 1,000 נקודות שירות, מהן 400 יחידות דואר (סניפים וסוכנויות) ו-650 מרכזי מסירה לחבילות בעסקים קטנים ברחבי הארץ. נמסרו באמצעותו כ-40 מיליון חבילות בשנה החולפת, מרביתן הזמנות של ישראלים מאתרי הסחר הגדולים וכן רבע מיליארד מכתבים בשנה. בבנק הדואר מנוהלים 510 אלף חשבונות עובר ושב, בסניפים ובאמצעות הדיגיטל.

לוי ימשיך לחפש את האתגר העסקי הבא. קבוצת מילגם, תצטרך לעשות בו מהפכה ממש, כדי שכמו רמי לוי, גם היא לא תצטער על המהלך הזה בדיעבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully