וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק חתימה ותנאים כמו בהייטק: אולי זו העבודה הבאה שלכם?

בשיתוף אגד

23.5.2024 / 10:34

השנה האחרונה גרמה להרבה אנשים לשנות את סדרי העדיפויות, ולחשוב מחדש על ענייני קריירה. לאנשים שאוהבים לנסוע בדרכים, לתת שירות לאזרחים ומחפשים תחושת שליחות בעבודה, כדאי לבדוק את ההכשרות של קבוצת אגד לנהגי אוטובוסים. הנה קצת השראה מאנשים שעשו את זה

אוטובוס אגד. יח"צ,
במכללה מלמדים ומכשירים את התלמידים להיות נהגי אוטובוס, ובמיוחד - להיות "נהגי אגד"/יח"צ

הוד שליט, בן 54 מרחובות, עבד כמנהל תפעול בחברה גדולה של יבוא צמיגים לפנצ'ריות לא פחות מ-14 שנים. "זו הייתה הקריירה שלי, אבל בוקר אחד החלטתי שדי, הספיק לי". ללא לבטים ארוכים החליט הוד לעזוב את עבודתו. "אני אדם החלטי, זה לא משהו שהתבשל, בסך הכל הייתי מרוצה, הרווחתי טוב, הכל היה בסדר- מלבד העובדה שפשוט מיציתי".

שליט התפטר והחליט לקחת קצת זמן לחשוב. "הייתי מאוד אופטימי, למרות שלא היה לי מושג מה אני מתכוון לעשות, לא דאגתי בכלל. ישבתי בבית, לקחתי חופש מהחיים, שגם אותו מיציתי די מהר, ניסיתי לחשוב מה אני רוצה".

אחרי ארבעה חודשים הוא נתקל במודעת גיוס נהגים של קבוצת "אגד". מבלי להתלבט יותר מדי, הוא התקשר והשאיר פרטים. "תמיד עבדתי עם אנשים ואני אוהב להיות עם אנשים. יש לי המון סבלנות וחשבתי שזה כיוון שיכול להתאים לי". לא הרבה זמן אחר כך, לאחר תהליך גיוס ומיון מקצועי החל שליט בהכשרה במכללת אגד, בית הספר לנהגים של אגד. "ההכשרה אורכת חודשיים וחצי ובסיומה כל מי שעובר מקבל רישיון לאוטובוס ומקצוע יציב ובטוח מבחינה כלכלית", מספרת נעה שקד, מנהלת המכללות של אגד. "מדובר ביחידה מאוד מרכזית ומשמעותית באגד אשר מכשירה נהגים ומלווה אותם בכל תהליך הוצאת הרישיון, מרגע הגשת המועמדות, דרך מבחני הקבלה והתהליך שהמדינה מחייבת, ועד מעבר טסט".

המכללה לתחבורה של אגד. לפרטים נוספים לחצו כאן>>

הוד שליט. יח"צ,
"יש לי המון סבלנות וחשבתי שזה כיוון שיכול להתאים לי". הוד שליט/יח"צ
נעה שקד, מנהלת המכללות. יח"צ,
"מדובר במקצוע יציב ובטוח מבחינה כלכלית". נעה שקד/יח"צ

במכללה מלמדים ומכשירים את התלמידים להיות נהגי אוטובוס, ובמיוחד - להיות "נהגי אגד". גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד, מסביר: "להיות נהג אגד, זה אומר הרבה יותר מידע טכני בנהיגה. זה סט של ערכים שהולך איתך, של שליחות, בטיחות, אדיבות ועוד". ההכשרה כוללת למידה מעשית, תשומת לב על נהלי בטיחות, סימולציות של שירות, ועוד. "ההכשרה הזו מלווה אותם מתוך אמונה שהם יוצאים למשימה שהיא לא רק עסקית, אלא גם משימה חברתית אמיתית- להביא כל יום אנשים למקום חפצם בתחושת ביטחון ובנועם".

עולם התעסוקה השתנה בשנים האחרונות וניכר חוסר ודאות במשק. בעיצומה של תקופה מורכבת ולמרות האתגרים, אגד ממשיכה לפתוח עוד מקומות עבודה ומגייסת נהגים חדשים. שקד מספרת שבשנים האחרונות מגיעים יותר מועמדים שפונים לקריירה שניה. "כל קורס מונה 15-20 משתתפים ומשתתפות, מכל קשת החברה הישראלית. השנה האחרונה גרמה לאנשים רבים לחשב מסלול מחדש, תרתי משמע, ואנו פתוחים לקבל אלינו מגוון רחב של אנשים, כל עוד הרעיון של נהיגה ושירות הציבור יכולים להתאים להם".

גלעד ריקלין, מנכ״ל קבוצת אגד. גל חרמוני,
גלעד ריקלין, מנכ״ל קבוצת אגד/גל חרמוני

אגד, חברת התחבורה הציבורית המובילה והותיקה בישראל עם 91 שנות ניסיון, מחזיקה בצי האוטובוסים הגדול במדינה עם 3,300 אוטובוסים בישראל ו-5,500 נהגים המסיעים מאות אלפי נוסעים ביום, מאמינים באנשים שמעוניינים להיות חלק מקבוצת הנהגים הגדולה במדינה לטווח הארוך ומעניקים את כל התנאים שיאפשרו הכשרה נוחה ואופק כלכלי ותעסוקתי. שקד מציינת ש"מעבר לזה שאנחנו רוצים לנסוע דרך ארוכה יחד, אנחנו מבינים שמי מגיע צריך להשתכר, ולא יכול ללמוד על חשבונו, לכן אנחנו מציעים שלל הטבות לכל מי שלומד אצלנו ומתחייב לעבוד באזור המרכז- שכר מלא של כ- 6,500 ש"ח בזמן הלימודים, לעומת חברות אחרות שברובן לא מעניקות תגמול כזה, והטבות מהיום הראשון: קרן השתלמות, סבסוד ארוחות, ביגוד מלא, ביטוח בריאות, כולל ביטוח שיניים, לכל המשפחה.

אגד גם מממנת לתלמידים את כל האגרות המשולמות במהלך ההכשרה בדרך להוצאת הרישיון לנהיגה באוטובוס. ולבסוף, תלמידים שנשארים לעבוד בחברה באזור המרכז, זוכים לקבל מענק של 50,000 ש"ח לאחר שנה וחצי של התמדה בחברה, לעומת חברות אחרות שמעניקות בין 5,000-15,000 ש"ח כמענק הצטרפות.

ראיסה בדרן. יח"צ,
"אני קמה כל בוקר עם חיוך". ראיסה בדרן/יח"צ

ראיסה בדרן, בת 59 מחיפה, עבדה במפעל במשך 21 שנים, עד שהמחלקה בה עבדה הועתקה למקסיקו, והיא פוטרה. גם בעלה עבד באותו מפעל ופוטר גם הוא. "יום אחד הגעתי לאסוף את בעלי מאיזה מקום, באותם ימים עבדתי בניקיון וחיפשתי את עצמי. פתאום ראיתי אוטובוס עם שלט של ל', ונדלקו לי העיניים. הבנתי מה תהיה העבודה הבאה שלי".

זמן קצר מאוד אחר כך הגיעה בדרן לבית הספר, עברה את ההכשרה, ומאז היא כבר 3 שנים על הכבישים, בתור נהגת אגד גאה. "אני קמה כל בוקר עם חיוך ורצון, אני שמחה ללכת לעבודה. גם עם הפקקים, גם עם נוסעים שהם לא תמיד סבלניים, אני מאושרת. יש נוסעים שכבר מכירים אותי וכל בוקר עולים לאוטובוס ומברכים אותי, אומרים לי שבטוח יהיה יום טוב, אם זה יום שבו הם רואים אותי".

יחד עם השכר, אגד דוגלת ביצירת אופק תעסוקתי ארוך טווח, שכולל גם קידום לתפקידים ניהוליים והזדמנות תעסוקתית בהתאם ליכולות וכישורים של עובדיה.

שליט, למשל, עובד כנהג כבר 5 חודשים, "ומהר מאוד נקראתי למשרד", שם זיהו את כישוריו בתפעול, והציעו לו תפקיד בסידור העבודה של הנהגים. "זה משהו שאני מכיר, הגעתי מהעולם הזה, עברתי כמה ראיונות ובקרוב אני עומד להתקדם לתפקיד סדרן. אני חושב שכל מי ששואף בכל מקום עבודה להיות טוב יותר, תמיד ימצא את עצמו מתקדם. מה שבטוח הוא שאני עדיין אבקש לעבוד קצת על ההגה, כי אני נהנה ואוהב את זה".

כל כך התרגשתי, שחשבתי לעצמי, שאם ככה דואגים לעובד אחרי שבועיים בלבד, כנראה מצאתי משהו ששווה לשמור עליו

שקד ושליט מוסיפים שהקורס והעבודה השוטפת דינמית מבחינת השעות, כך שיש גמישות. ניתן לבחור בקורס ערב (ללא שכר) שיאפשר להחזיק עבודה בבקרים, או בקורס בוקר. גם העבודה מאפשרת גמישות, כך שניתן להשתבץ במשמרות שונות הפרוסות על פני היום.

"אנחנו כבר משפחה", מסכמת בדרן בחיוך. שליט מסכים ומשתף, שהגיע לסניף רחובות לפני 5 חודשים בלבד, אבל שבועיים לתוך ההכשרה, אחיו הגדול נפטר בפתאומיות מדום לב. "זה היה ממש כשהתחלתי, הודעתי בלילה לחונך שהיה לי שאני לא מגיע מחר. במהלך השבעה ראיתי שמנהל הסניף ומנהלת משאבי האנוש הגיעו לנחם, אגד שלחה לי חבילת אבל גדולה, והתקשרו אלי מההנהלה. ריגש אותי, שרגע אחרי שהתחלתי לעבוד, ועוד לא כל כך מכירים אותי, בתוך 400 עובדים של הסניף, כבר רואים אותי. וכל כך התרגשתי, שחשבתי לעצמי, שאם ככה דואגים לעובד אחרי שבועיים בלבד, כנראה מצאתי משהו ששווה לשמור עליו. יש לי עוד 10 שנים עד הפנסיה, ואני שמח שהגעתי למקום שדואג לי ושאני חשוב לו".

seperator

סקרנים לשמוע עוד? אגד פתחה בתהליך גיוס להכשרות באזור המרכז, המיועד לתושבי המרכז בלבד (רחובות עד פתח תקווה). מוזמנים לפנות לאתר גיוס הנהגים של אגד.

בשיתוף אגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully