וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השפעות המלחמה: צמיחה בהכנסות פלאפון

22.5.2024 / 11:36

פלאפון רשמה צמיחה על אף השפעות המלחמה: עלייה בהכנסות משירותי סלולר וב-EBITDA המתואם, הודות לצמיחה במנויי דור 5 וגידול של כ-11 אלף מנויי פוסטפייד. עם זאת, החברה רשמה ירידה ברווח הנקי המתואם

פלאפון. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פלאפון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פלאפון פרסמה היום את דוחות הרבעון הראשון של 2024, מהם עולה כי החברה רשמה עלייה בהכנסות ובכל מדדי הרווחיות בנטרול השפעות המלחמה ביחס לרבעון המקביל.

הכנסות משירותים הסתכמו בכ-335 מיליון שקל, עלייה של כ-1.5% לעומת הרבעון הקודם וכ-0.3% מול הרבעון המקביל. העלייה הינה בעיקר כתוצאה מהמשך הצמיחה במנויי דור 5 וגידול במצבת מנויי הפוסטפייד של החברה וזאת על אף השפעות המלחמה שעיקרן פגיעה בהכנסות משירותי נדידה. ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-167 מיליון שקל, עלייה של כ-9.2% לעומת הרבעון הקודם וירידה של כ-2.3% לעומת הרבעון המקביל. זה הרבעון השלישי ברציפות של עלייה בהכנסות מציוד קצה. סך ההכנסות הסתכמו בכ-502 מיליון שקל, עלייה של כ-3.9% מול הרבעון הקודם וירידה של כ-0.6% מול הרבעון המקביל.

ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-185 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם - 31.7%), עלייה של כ-1.6% מול הרבעון המקביל על אף השפעות מלחמה. ה-EBITDA הסתכם בכ-178 מיליון שקל, ירידה של כ-3.3% מול הרבעון המקביל. תזרים חופשי שלילי בסך של כ-39 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי חיובי של כ-6 מיליון שקל. הירידה נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר.

ההוצאות התפעוליות הסתכמו בכ-537 מיליון שקל, ירידה של כ- 5.5%, אשר נבעה בעיקר מירידה בהוצאות קש"ג, במקביל לירידת הקש"ג בצד ההכנסות.

הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-36 מיליון שקל, ירידה של כ- 16.3% מול הרבעון המקביל. הירידה ברווח הנקי המתואם מול הרבעון המקביל נובעת בעיקר מירידה בהכנסות ריבית מחברת האם ומהשפעות המלחמה שהשפיעו בעיקר על שירותי הנדידה.

עיקרי הדוח

  • עליה של כ-0.3% בהכנסות משירותים, שהסתכמו בכ-335 מיליון שקל, כתוצאה מצמיחה במנויי חבילות דור 5 ובמצבת מנויי הפוסטפייד, למרות השפעות המלחמה
  • צמיחה של כ-60 אלף מנויי חבילות דור 5 שעומדים על למעלה מ-1.1 מיליון מנויים היום. פלאפון הפעילה לראשונה רשת דור 5 עצמאית על מנת להמשיך ולהוביל את הדור ה-5 בישראל. מנויי דור 5 בחברה מהווים כ- 50% מסך מנויי הפוסטפייד
  • ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה על כ-43 שקלים, עלייה של כ-1 שקל לעומת הרבעון הקודם וזהה לרבעון מקביל
  • צמיחה של כ-11 אלף מנויי פוסטפייד. מצבת המנויים הכוללת של החברה עומדת על כ-2.611 מיליון מנויים
  • הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-36 מיליון שקל, ירידה של כ-16.3%. ה-EBITDA המתואם עלה בכ-1.6% והסתכם בכ-185 מיליון שקל
אילן סיגל. רמי זרנגר,
אילן סיגל/רמי זרנגר

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "פלאפון רושמת צמיחה על אף השפעות המלחמה וממשיכה לגדול בהכנסות משירותי סלולר וב-EBITDA המתואם, הודות לעלייה בכמות המנויים והמשך הצמיחה במנויי דור 5 שעומדים על למעלה מ-1.1 מיליון ומהווים כבר למעלה מ-50% מסך מנויי הפוסט פייד של החברה. הפעלנו לאחרונה לראשונה בישראל ליבת רשת דור 5 ואנו גאים להמשיך להוביל את הדור ה-5 בישראל. במקביל, אנו ממשיכים במגמת הצמיחה בהכנסות ציוד קצה רבעון שלישי ברציפות הודות למהלכים אסטרטגיים שהובלנו."

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully