וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמנכ"לית הציגה למנכ"ל גירעון עצום ואז ביקשה מימון למתנות חג. התקף הלב שלו הוכר כתאונת עבודה

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 14:24

הביטוח הלאומי הכיר בהתקף לב של מנכ"ל כתאונת עבודה, אחרי מריבה עם מנהלת הכספים שהציגה לו נתונים קשים ואז ביקשה להקצות כסף למתנות חג לעובדים. המנהל קיבל התקף לב דקות לאחר מכן ופונה על ידי אמבולנס: "עשוי לקבל קצבה כל חייו"

מבצע לחצן נייד במתנה למצטרפים למנוי שחל *מותנה בקניית מכשיר אקג ביתי ®SmartHeart/שחל

הביטוח הלאומי הכיר החודש בכך שהתקף לב בו לקה מנכ"ל, יוכר כתאונת עבודה. מהתביעה לביטוח הלאומי שהוגשה על ידי עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות', עולה כי מנהלת כספים של הארגון, נכנסה מספר חודשים לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל ללשכת המנכ"ל והציגה בפניו נתונים כלכליים קשים. זאת תוך שהיא מתבססת על צפי ההכנסות וההוצאות הצפויות באותו חודש ולסיום דיווחה לו כי הגירעון החודשי צפוי לעמוד על מאות אלפי שקלים.

בעוד המנכ"ל מעיין בדו"ח שהציגה בפניו תוך נסיון לעכל הנתונים הקשים, מנהלת הכספים העלתה בפניו בקשה להקצאת תקציב מיידי לצורך חלוקת שי לחג לעובדים. בעקבות סערת הרגשות הוא התפרץ בכעס על הצעתה, קטע את דבריה והפציר בה כי מדובר בבקשה מנותקת מהמציאות לאור הנתונים החריגים שהציגה בפניו זה עתה. מנהלת הכספים כעסה אף היא על תגובתו המפתיעה ויצאה מחדרו.

סערת הרגשות של המנכ"ל, בשנות ה-50-60 לחייו, נמשכה מספר דקות וכתוצאה מכך החל לחוש דפיקות לב חזקות וכאבים בחזה. הוא ביקש מעובדי המשרד להזמין לו אמבולנס, הוא טופל על ידי צוות מד"א שפינה אותו לחדר המיון בבי"ח תל השומר שם התברר כי לקה בהתקף לב.

עו"ד אלישר פיינגרש, משרד מרקמן טומשין ושות'. יח"צ,
עו"ד אלישר פיינגרש, משרד מרקמן טומשין ושות'/יח"צ

בא כוחו הגיש תביעה לביטוח הלאומי להכיר בהתקף הלב כפגיעה בעבודה וביקש לקבוע דרגת נכות לצורך תשלום גמלת נכות מעבודה לכל ימי חייו. בשבוע שעבר הביטוח הלאומי הכיר בהתקף הלב כתאונת עבודה והוא יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות ממנה הוא סובל ובהתאם לכך תיקבע גובה גמלת הנכות החודשית לה יהיה זכאי.

הוועדה תדון במצבו הרפואי ותקבע אחוזי נכות אשר עשויים לזכות אותו בקצבה לכל ימי חייו, בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו.

לפי נתוני הביטוח הלאומי נכה עבודה בדרגה של 100% יכול לקבל עד 37 אלף שקל לחודש, בהתאם לשכרו הקודם. קצבת הנכות לרוב משתנה כל תחילת שנה בהתאם לשינויים במדד המחירים. נכי עבודה שנקבעה להם דרגת נכות הגבוהה מ-19% יקבלו קצבה חודשית, נכי עבודה שנכותם נקבעה על 9%-19% יקבלו מענק חד פעמי, ונכי עבודה בשיעור של עד 9% לא יקבלו קצבה או מענק כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully