וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציור הישראלי שנמכר בכמעט מיליון שקל

27.5.2024 / 9:57

קבוצת הפניקס הציעה במכירה פומבית של כריסטי'ס בניו יורק שני ציורים מהאוסף הפרטי - הם נמכרו תמורת כ-1.5 מיליון שקל

בווידאו: מכירה פומבית של הציור של מרילין מונרו שצייר אנדי וורהול בבית המכירות כריסטיס בניו יורק/צילום: רויטרס

קבוצת הפניקס מכרה שני ציורים מהאוסף הפרטי תמורת כ-1.5 מיליון שקל, במכירה פומבית בבית המכירות המפורסם כריסטי'ס בניו יורק.

היצירות הן "עצי זית בגליל" של ראובן רובין, שנמכרה תמורת 226,800 אלף דולר, ו"מבט אל הכותל" של מרדכי ארדון שנמכרה ב-176,400 אלף דולר. שתי היצירות נמכרו בסכום כולל של כ-1,492,000 מיליון שקל.

שתי היצירות הוצגו לראשונה מחוץ לגבולות ישראל, בתערוכה שערכה הפניקס בכריסטי'ס ניו יורק בחודש מרץ האחרון, לצד 70 יצירות נוספות מתוך מבחר של אמנות חשובה מתוך אוסף קבוצת הפניקס, לציון 75 שנים לחברה.

שתיים מהעבודות שהוצגו בתערוכה, של רובין ושל ארדון, הוצעו למכירה פומבית במכירה של כריסטי'ס ניו יורק.

ראובן רובין, "עצי זית בגליל". אברהם חי,
ראובן רובין, "עצי זית בגליל"/אברהם חי

מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון, אמר כי "אוסף האמנות שלנו הוא ביטוי לגאווה שאנו רואים בהיסטוריה, בתרבות וביצירתיות של האומה שלנו. התערוכה הזו של מאה שנות אמנות ישראלית היא הזדמנות לחלוק עם העולם יצירות שאנחנו אוהבים באחד מצמתיו המרכזיים, ניו-יורק. אנחנו שמחים שהיצירות נמכרו בהצלחה בשוק הבינלאומי ופדיון המכירה יסייע במימון ובמתן תמיכה מתמשכת לאמנות ישראלית צעירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מרדכי ארדון, "מבט אל הכותל". אברהם חי,
מרדכי ארדון, "מבט אל הכותל"/אברהם חי

אוסף האמנות הישראלית של קבוצת הפניקס מורכב מכ-1,400 יצירות, ונחשב לאחד מהטובים והמקיפים בתחומו. הוא הוקם בתחילת שנות ה-80 ביוזמתו של יוסף חכמי, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הפניקס עד לשנת 2002, מציג את השיאים והשינויים המשמעותיים של האמנות הישראלית מראשיתה ועד היום. האוסף כולל מספר רב של יצירות מפתח של רבים מהאמנים המובילים בישראל מהמאה העשרים אשר מאפשרות לעקוב אחר התפתחותם לאורך שנות הקריירה שלהם. חלקים גדולים מהאוסף הוצגו בתערוכות במוזיאון תל אביב לאמנות (1998) ובמוזיאון אשדוד לאמנות (2006). מאז, האוסף לא הוצג בכללותו, אך עבודות בודדות הושאלו למקומות שונים, כולל לתערוכת הקבע של אמנות ישראלית במוזיאון ישראל בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully