וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם מסרון מהבנק על עמלה גבוהה במיוחד החודש? זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 10:54

מסרוני העמלות על חודשים אפריל ומאי נשלחו ללקוחות הבנקים והרשת גועשת עקב המספרים הגבוהים. לעלייה המשמעותית שנגבתה בתקופה זו מהצרכנים הישראלים יש, ברוב המקרים, סיבה פשוטה - עמלות המט"ח סביב חופשות הפסח

אילוסטרציה. ShutterStock
קיבלתם מסרון מהבנק על עמלה גבוה במיוחד החודש? זו הסיבה/ShutterStock

עד כה, היה רגיל הצרכן הישראלי לחשוב שהבנק לא גובה ממנו כסף אלא אם כן הוא אומר זאת מפורשות, אך מרגע מעבר החוק המחייב את הבנקים לשלוח ללקוחותיהם את סכום העמלת החודשיות שלהם המצב השתנה. הצרכן הישראלי שם לב לכך שהוא משלם ממיטב כספו לבנק שלו כל חודש, הסכום יכול להסתכם בשקלים בודדים עד עשרות, מאות ואלפי שקלים, בהתאם לפעילות.

החודש המצב מעט שונה, מסרוני העמלות של חודשי אפריל ומאי נשלחו ללקוחות והרשת גועשת עקב המספרים הגבוהים. לעלייה הזו בעמלות הנגבות מהלקוחות יש ברוב המקרים סיבה פשוטה - עמלות המט"ח שסבבו את חופשות הפסח.

בשנת 2023 הכנסות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מעמלות המט"ח בכרטיסי אשראי הגיעו לכ-513 מיליון שקלים. באותה השנה, היו למעלה מ-9 מיליון יציאות מהארץ של ישראלים. בחישוב גס בקרב הטסים לחול הממוצע הוא בין 300-600 שקלים לשנה.

למרות הנתונים הגבוהים להפליא ונסיקת הרווחים לאורך השנים, החודש הוא החודש הראשון בו יזכה לגלות הצרכן הישראלי בצורה פשוטה בדיוק כמה שילם על המרות מט"ח לבנק שלו. עד כה, למרות שהבנקים חויבו לשלוח את הסכום הכולל ללקוחותיהם הם לא שלחו את הסכום המלא (כולל עמלות המט"ח) על רקע מחלוקת פרשנית. החודש, שלח ללקוחותיו בנק הפועלים את המסרון בתוספת עלויות המרת המט"ח והתגובות לא איחרו לבוא.

טבלת השוואה בין העמלות שגובים הבנקים על המרת מט"ח, נכון לחודש מאי 2024. יח"צ,
טבלת השוואה בין העמלות שגובים הבנקים על המרת מט"ח, נכון לחודש מאי 2024/יח"צ

לקוחות שחזרו מחופשת הפסח גילו ששילמו מאות שקלים באפריל על החופשה בחול שרכשו עם הכרטיס הבנקאי. האם אפשר לחסוך בעמלות אלה? התשובה היא פשוטה - כן.

רוב הכרטיסים הבנקאיים גובים בממוצע עמלה של 3% מהרכישות. לצורך הדוגמא, לקחנו חופשת פסח בחו"ל למשפחה בת 4 נפשות שעלתה כ-20 אלף שקלים, חופשה כזו תעלה רק בעמלות ההמרה כ-600 שקלים, סכום שאינו מבוטל ומעלה את הוצאות החופשה ללא סיבה מהותית.

אבל, זוהי אינה גזרת גורל. כמובן שיש חלופות והצרכן רק צריך להתמצא ולראות מה הדרך הנכונה ביותר עבורו לחסוך.

דרך אחת לחיסכון היא לדרוש מהבנק להפחית את העמלה בכרטיס ואם יסרב להשתמש בכרטיס אחר, אפשר לקנות מט"ח לחשבון ולחבר לכרטיס של הבנק אבל אז תהיה עלות רכישה של המטח ומרווח שער של 1.5% - עדיין יותר זול מעמלת הכרטיס.

דרך שנייה היא דרך חברות כרטיסי אשראי המציעות כרטיסים בעמלה מוזלת של 1%, מדובר בחיסכון משמעותי מהעמלות הממוצעות, בנוסף, בנק ONE ZERO מציע ללקוחותיו במסלולי דמי המנוי 0% עמלת מט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully