וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר היום את תוכנית הקיצוצים

מוטי בסוק

25.3.2003 / 10:03

האישור ייעשה תוך שינויים קלים בלבד; הקיצוצים הם בהיקף 11 מיליארד שקל; הארנונה תועלה ב-3%, ולא 5% כפי שתיכנן האוצר; תישאר הנחה של 17% בשכר לימוד באוניברסיטאות; יטורי 6,000 מורים





* הארנונה תועלה ב-3%, ולא 5% כפי שתיכנן האוצר



* תישאר הנחה של 17% בשכר לימוד באוניברסיטאות



* לבנת תומכת בתוכנית, כולל פיטורי 6,000 מורים



* קיצוץ 50% בתמיכה בתלמידי ישיבות בני 23 ויותר



* השר לביטחון פנים הסכים לקיצוץ של 150 מיליון ש'



* ביטול הצמדת שכר השוטרים לאנשי הקבע - לוועדה



ראש אגף תקציבים באוצר, אורי יוגב, אמר אתמול כי האוצר הגיש לממשלה תוכנית רחבה ומקיפה, וכי בדעת משרדו לבצע אותה במלואה כדי להבריא את המשק ולמנוע את קריסתו.



בליכוד מעריכים כי ניתן יהיה להשיג רוב בעד התוכנית הכלכלית בכנסת רק לאחר שייעשו בה כמה שינויים. כמה מהסעיפים המעוררים התנגדות בבית המחוקקים הם אלה הנוגעים לפגיעה בהסכמי שכר, לקיצוץ שכר ולפיטורים בשירות הציבורי, לפגיעה בקצבאות הביטוח הלאומי, לפגיעה ברווחה ובנשים, לפגיעה בסיוע לזוגות צעירים ברכישת דירה ולהפחתת הטבות המס באזורי הפיתוח.



מליאת הכנסת תכונס ב-14 וב-15 באפריל לשתי ישיבות פגרה מיוחדות שבסיומן היא תתבקש לאשר את הצעת התוכנית הכלכלית בקריאה ראשונה. בקואליציה מעריכים כי אישור התוכנית בקריאה שנייה ושלישית ייעשה במאי 2003.



שרון יכנס מחר את סיעת הליכוד לדיון בתוכנית הכלכלית. יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער (ליכוד), ונתניהו ייפגשו בקרוב עם נציגי סיעות הקואליציה וינסו לשכנע את חבריהן לתמוך בסעיפי התוכנית. במקביל ייפגש נתניהו עם חברי ועדת הכספים מהקואליציה, בניסיון להבטיח רוב לתוכנית הכלכלית בוועדה.



בקרב חברי כנסת מהליכוד, ובהם גם חברים בוועדת הכספים, שוררת התנגדות לתוכנית; ח"כ חיים כץ אמר כי יצביע נגד התוכנית הכלכלית בוועדת הכספים ובמליאה לנוכח הפגיעה בהסכמים הקיבוציים. בליכוד שוקלים להדיח את כץ מוועדת הכספים ולהחליפו בח"כ אחר מטעם הסיעה.



ראשי סיעות האופוזיציה החליטו אתמול להקים מטה משותף למאבק בכמה מהסעיפים העיקריים בתוכנית הכלכלית. בישיבה השתתפו ראשי סיעות העבודה, מרצ, ש"ס, יהדות התורה, עם אחד, חד"ש ורע"מ. ראשי הסיעות התבקשו להציג בישיבתם הבאה את התנגדויותיהם העיקריות להצעת התוכנית הכלכלית בניסיון לתאם את המאבק בסעיפים נבחרים בתוכנית.



בתוך כך סיעת העבודה החליטה אתמול להקים מטה משלה נגד התוכנית הכלכלית, בראשות ח"כ אברהם בורג. במטה יהיו חברים גם הח"כים אברהם שוחט, שלום שמחון, חיים רמון ויצחק הרצוג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully