וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: פקולטה למקצועות הבריאות תוקם בנגב המערבי

27.5.2024 / 15:57

האוניברסיטה העברית והמכללה האקדמית ספיר חתמו על הסכם הבנות על הקמת פקולטה חדשה למקצועות הבריאות בקמפוס ספיר, שתכלול תוכניות לימודים בתחומי ריפוי בעיסוק, לימודי מקצועות הרפואה, עוזר רופא ובהמשך תחומים נוספים

המכללה האקדמית ספיר. יחצ,
המכללה האקדמית ספיר/יחצ

בצעד משמעותי בפיתוח ההשכלה הגבוהה בישראל ובחיזוק הנגב המערבי, חתמו (חמישי, 23.5) האוניברסיטה העברית והמכללה האקדמית ספיר, על מזכר הבנות להקמת פקולטה למקצועות הרפואה, הראשונה בנגב המערבי. הפקולטה המשותפת תפעל בקמפוס המכללה האקדמית ספיר, תהווה מרכז ידע ומחקר חדשני, ותעניק השכלה מעולה לסטודנטים.

האוניברסיטה העברית הינה אוניברסיטת המחקר המובילה בישראל ומדורגת כאחת מ-100 האוניברסיטאות המובילות בעולם. החתימה על מזכר ההבנות להקמת הפקולטה המשותפת נובעת ממחויבותה של האוניברסיטה העברית לקידום ההשכלה הגבוהה בישראל.

המכללה האקדמית ספיר, הממוקמת כארבעה ק"מ מהגבול עם עזה, היא המוסד האקדמי הגדול ביותר בנגב המערבי, וכיום לומדים בה כ-7,500 סטודנטים ב-15 מחלקות אקדמיות, מכללה טכנולוגית להנדסאים ובלימודי קדם וחוץ אקדמיים. ספיר מהווה עוגן כלכלי, חברתי ואקדמי באזור.
הפקולטה החדשה תציע תוכניות לימודים איכותיות לתואר בוגר בתחומי ריפוי בעיסוק ומדעי הרפואה (במתכונת של קדם-רפואה). הלימודים בפקולטה החדשה צפויים להיפתח בתחילת שנת הלימודים תשפ"ו, בכפוף לאישורי מל"ג והיערכות הצדדים. בהמשך תיבחן האפשרות לפתיחת תוכניות נוספות בתחומי מקצועות הרפואה.

פרופ' תמיר שפר, רקטור האוניברסיטה העברית: "מתוקף מעמדה האקדמי, האוניברסיטה העברית לקחה על עצמה גם תפקיד חברתי, להגיע לאוכלוסיית הנגב, בטח ובטח לאחר אירועי השבת השחורה בה נפגע האזור בצורה אנושה. החתימה על מזכר ההבנות על פתיחת פקולטה חדשה למקצועות הבריאות בנגב, הינה רק חלק מקשר ארוך ומקיף שהאוניברסיטה מקיימת יחד עם דרום הארץ".
פרופ' אלי פיקרסקי, דיקן הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית: "יכולותיה האקדמיות והמחקריות של האוניברסיטה העברית בכל הנוגע למקצועות הרפואה ידועות לא רק בישראל אלא גם בעולם. פתיחת הפקולטה החדשה בנגב, תשלב את היכולות המוכחות של האוניברסיטה, בתחומי לימודי הרפואה וריפוי בעיסוק ואנו מתרגשים משיתוף הפעולה הייחודי הזה וגאים בו".

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "ספיר הקפידה לשלב מאז הקמתה איכות אקדמית מעולה עם מעורבות חברתית עמוקה, והייתה מנוע צמיחה חשוב של הנגב המערבי. הפקולטה המשותפת החדשה מעידה על חשיבותה של אקדמיה חדשנית ואיכותית לפיתוחו של העוטף והנגב המערבי, ולהנגשת רפואה מעולה לכל תושבות ותושבי ישראל. אני מודה לשותפינו באוניברסיטה העברית בירושלים ולכל המעורבים בפרויקט הציוני החשוב כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully