וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גולדמן סאקס התפטר מתפקידו במפתיע

סוכנויות הידיעות

25.3.2003 / 11:05

ג'ון תורנטון יכהן כפרופסור באוניברסיטה בסין; מוקד הכוח בבנק עובר מבנקאי ההשקעות לידי הסוחרים

ג'ון תורנטון, נשיא משותף של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, התפטר במפתיע מתפקידו. עזיבתו פותחת את המאבק לראשות הבנק לאחר עזיבתו של המנכ"ל הנוכחי, הנרי פולסון. תורנטון עוזב את תפקידו הבכיר, בו הרוויח 11.2 מיליון דולר בשנה שעברה, לטובת משרת הוראה באוניברסיטת טסינגהואה בבייג'ין.

פרישתו של תורנטון, שלו ותק של 22 שנים בגולדמן סאקס, לא היתה מתוכננת. ואולם, תורנטון בן ה-49 לא היה נקי מניחוח השערוריות שדבק בבנק בשנה האחרונה. בזמן שכיהן כדירקטור בחברת פורד, שהיתה לקוחה גדולה של גולדמן סאקס, היקצה גולדמן 400 אלף מניות בהנפקתו הראשונה למנכ"ל פורד. לאחרונה מכר ביל פורד את המניות הללו, ותרם את הכסף לצדקה.

תורנטון, שהיה אחד מבנקאי ההשקעות המצליחים של גולדמן סאקס, מסמל עם עזיבתו את מעבר מוקד הכוח בגולדמן לידי המתמחים במסחר. עם נפילת שוק בנקאות ההשקעות, שהיה התחום הרווחי ביותר של גולדמן בשנות התשעים, עברה הרווחיות לידיהם של סוחרי הבנק.

מנכ"ל הבנק הנוכחי, הנרי פולסון, בא מתחום בנקאות ההשקעות - ואינו צפוי לפרוש בעתיד הקרוב. תורנטון ימשיך לכהן כיועץ של גולדמן סאקס לאחר פרישתו מתפקיד הנשיא. בעבר נחשב כיורש אפשרי לפולסון לצדו של הנשיא המשותף האחר, ג'ון תיין, אשר לו רקע משולב של בנקאות השקעות ומסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully