וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 מיליארד דולר: אלביט מציגה דוחות שיא בזכות המכירות לצה"ל

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 13:09

החברה הביטחונית הגדולה בארץ רושמת גידול של 11% במכירות וחוצה לראשונה את רף 20 מיליארד דולר בהזמנות. אך העלייה היא בעיקר בזכות המכירות לצה"ל: לצד גידול של 200 מיליון דולר במכירות למשרד הביטחון ברבעון הראשון, יש ירידה במכירות בחו"ל

שיגור רקטת 122 מ"מ מונחית מתוצרת אלביט/אלביט

מלחמת חרבות ברזל משיכה להשפיע לטובה על התוצאות של התעשיות הביטחוניות בישראל. אלביט, החברה הביטחונית הפרטית הגדולה בארץ, לעומת התעשייה האווירית ורפאל הממשלתיות, רשמה ברבעון הראשון של השנה עלייה של 11% במכירות, שהגיעו ל-1.554 מיליארד דולר.

מכירות הכטב"מים של החברה היו דומות למכירות ברבעון הראשון של שנת 2023. מכירות התקשוב והסייבר עלו ב-12% ברבעון בעיקר בשל מכירות לצה"ל, מכירות מודיעין ולוחמה אלקטרונית עלו ב-17%, והזינוק הגדול ביותר נרשם במכירות חטיבת היבשה של החברה, תעש לשעבר, שעלו ב-26% בזכות מכירת תחמושת וחימושים לצה"ל.

המכירות של אלביט למשרד הביטחון היו גדולות ב-200 מיליון דולר מאשר ברבעון המקביל אשתקד, והיוו 29.3% מהמכירות שלה, לעומת 18% בשנה שעברה. זאת עוד לפני יישום ההסכם לרכישת חימושים בסך 760 מיליון דולר בשנתיים הקרובות בידי משרד הביטחון, עליו הודיעה אלביט לאחרונה. כך שהגידול במכירות לצה"ל איזן ירידה במכירות בעולם, בעיקר באסיה והפאסיפיק ובצפון אמריקה. באירופה ובאמריקה הלטינית רשמה החברה עלייה במכירות.

בצלאלא מכליס, נשיא אלביט. ישראל סאן,
מנכ"ל אלביט בצלאל (בוצי) מכליס. "הגידול בתקציבי הביטחון בעולם משפיע בצורה חיובית על ההכנסות"/ישראל סאן

אלביט רשמה עלייה של 18% ברווח הנקי, שזינק ל-73.7 מיליון דולר ברבעון הראשון, וצבר ההזמנות שלה הגיע ל-20.4 מיליארד דולר. כ-71% מצבר ההזמנות של החברה נובע מהזמנות מלקוחות מחוץ לישראל. כ-51% מצבר ההזמנות מתוכנן לביצוע במהלך השנים 2024 ו- 2025.

"הגידול בצבר ההזמנות אשר חצה את רף ה-20 מיליארד דולר, מדגיש את הרלוונטיות של מגוון הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים והמבצעיים שלנו על רקע הגידול בתקציבי הביטחון בעולם, אשר משפיעה בצורה חיובית על ההכנסות ועל צמיחת החברה", מסר בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט. "אלביט מערכות ממשיכה בישום האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה ותוכניותיה, תוך חיזוק נוכחותה הגלובלית ועמידה במחויבויותיה ללקוחותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully