וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי סיים את הרבעון הראשון עם רווח של 2.8 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 11:28

התשואה להון עומדת על 20.2%. הבנק יחלק דיבידנד של 40% מהרווח הנקי - 1.1 מיליארד שקל

בנק לאומי. יונתן זינדל, פלאש 90
בנק לאומי/פלאש 90, יונתן זינדל

בנק לאומי סיים את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 20.2% ויבצע חלוקת דיווידנד של 40% מהרווח הנקי לרבעון - בסך של 1.1 מיליארד שקל. ההכנסות של הבנק ברבעון כוללות גם רווח חד-פעמי בהיקף של כ-632 מיליון שקל ממכירת בנייני המטה של לאומי בתל אביב, במסגרת השלמת מעבר המטה לקמפוס החדש בלוד.

עוד עולה מהדוחות, ירידה בהפרשות להפסדי אשראי - ברבעון הראשון הן עמדו על 0.21% לעומת 0.41% ברבעון המקביל אשתקד. עיקר ההפרשה היא קבוצתית, הנובעת בעיקר מהמשך חוסר הוודאות במשק בעקבות המלחמה.

התשואה להון ברבעון הראשון של 2024 עמדה על 20.2% - הגבוהה במערכת הבנקאית.

פיקדונות הציבור גדלו בשיעור גבוה ביחס לשאר המערכת הבנקאית עם גידול ברבעון הראשון של 11.8% בהשוואה לרבעון המקביל של שנה שעברה, ומתחילת השנה גידול של 4.9%.

יחס היעילות ברבעון הראשון של 2024 עמד על 29%, בהשוואה ל-32.6% ברבעון המקביל אשתקד.

חגית ארגוב, ראש החטיבה הפיננסית בבנק לאומי. רמי זרנגר,
חגית ארגוב, ראש החטיבה הפיננסית בבנק לאומי/רמי זרנגר

יוזמות הבנק בעקבות המלחמה: הבנק הרחיב משמעותית את מתווה בנק ישראל ופרסם בכמה פעימות מתווה הקלות מקיף מטעמו ללקוחות עסקיים ופרטיים מכל רחבי הארץ - ובפרט לתושבי קו העימות. בנוסף, הבנק העביר תרומות בהיקפים משמעותיים לטובת סיוע לתושבי קו העימות, לחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים, לבתי חולים ולארגוני סיוע והצלה. האומדן העדכני של עלות ההקלות והתרומות בעקבות המלחמה מוערך בכ-440 מיליוני ש"ח.

חגית ארגוב, סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה הפיננסית של בנק לאומי: "התוצאות המצוינות הושגו בתקופה מאתגרת במיוחד תוך נקיטה במדיניות שמרנית ואחראית. מגוון הכלים הפיננסיים המתקדמים שהטמענו בבנק - ושמבדלים אותנו מבנקים אחרים - מאפשרים לנו להמשיך בצמיחה האחראית בסגמנטים האסטרטגיים שנבחרו, וכן להתמודד באופן מיטבי עם אתגרי המציאות המשתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully