וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעזה לארה"ב: המארינס רוכשים את רובוט המנהרות של צה"ל

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 17:50

חיל הנחתים האמריקאי מצטייד בכ-200 רובוטי רונ"י ישראליים שמסוגלים לרדת מדרגות, לשאת נשק ולהיכנס ראשונים לאזורים מסוכנים. הרונ"י לקח חלק משמעותי בטיפול במנהרות של חמאס, כאשר הוא נשלח קדימה לסרוק את השטח ולהקטין הסכנה לחיילים

רובוט MTGR של חברת Roboteam, המכונה בצה"ל רונ"י/Roboteam

עסקת ייצוא גדולה למכירת רובוט לוחם של חברה ישראלית: חיל הנחתים האמריקאי, המארינס, רוכש 200 רובוטי MTGR מחברת ROBOTEAM מפתח תקווה, שנמצאת בבעלות חלקית של אלביט.

צה"ל משתמש כבר כמה שנים ברובוט, המכונה בצה"ל רונ"י (רובוט נישא ייעודי). הרונ"י נע על שרשראות, מסוגל לרדת ולעלות מדרגות, יכול לפתוח דלתות או לנתק כבלי חשמלי, לשאת כל מיני חיישנים ומצלמות, מקלע או חומר נפץ במשקל של 2-3 ק"ג. יחד עם ערכת ההפעלה וכמה סוללות ספייר, הוא שוקל כ-15 ק"ג.

מדובר ברובוט טקטי נישא חייל וקל משקל, שנושא מצלמות מתקדמות ומשדר וידאו ב-360 מעלות למערכות שליטה ובקרה שונות. העבירות הגבוהה שלו בשטח, יכולתו הייחודית לטפס מדרגות ולשאת עליו אמצעי מודיעין ואמצעים נוספים, מאפשרת לכוחות להשתמש בו למשימות הנדסה וסילוק פצצות, איסוף מודיעין ומבצעים מיוחדים. המערכת משמשת גם את צה"ל במלחמת חרבות ברזל, מהווה חלק משמעותי בטיפול במנהרות, כאשר הוא נשלח קדימה לסרוק את השטח ולהקטין הסכנה לחיילים.

רובוט MTGR של חברת Roboteam המכונה רונ"י בצה"ל יורד במדרגות. Roboteam,
הרובוט הישראלי. נכנס לפני הלוחמים למנהרה ולמבנים ומקטין סיכונים ללוחמים/Roboteam

המארינס הזמינו בינתיים 130 כלים, אבל ישלימו את ההזמנה בעתיד, והם יסופקו באמצעות שיתוף פעולה עם Mistral Inc. החוזה כולל חלקי חילוף ושירותי תחזוקה, כאשר אספקת המערכות כבר החלה, והחברה צפויה להשלים אותה עד הרבעון הראשון של שנת 2025. חיל האוויר האמריקאי ביצע לפני מספר שנים עסקה בסך 25 מיליון דולר לאותו רובוט.

מתן שירוי, מנכ"ל חברת ROBOTEAM, אמר כי "אנו גאים לספק את המערכות הרובוטיות שלנו למארינס. המערכות הרובוטיות מרחיבות את היכולות המבצעיות של הכוח הלוחם במנעד רחב של משימות מבצעיות, משפרות באופן ניכר את ביטחונם, מוכיחות אמינות מבצעית גבוהה ופשוטות להפעלה ולתחזוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully