וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות הזרות ברחו מנתב"ג ואל על רשמה שיאי רווח והכנסות

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 10:54

הישראלים שילמו יותר מתמיד על כרטיסים לחו"ל בהיעדר תחרות והכנסות אל על ברבעון הראשון של 2024 זינקו ב-48% ל-738 מיליון דולר והיא עברה מהפסד 34 מיליון דולר לרווח של 80 מיליון

בווידאו: אולם נוסעים, נתב"ג/יואב איתיאל

מלחמות בדרך כלל לא טובות לחברות התעופה. אבל כשרוב המתחרות הזרות נמנעות מלטוס לישראל כעת, או מבטלות טיסות בהתרעה של שעות, אל על רושמת עוד רבעון רווחי במיוחד בזמן מלחמה.

הכנסות אל על ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו בכ-738 מיליון דולר, גידול של כ-48% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-500 מיליון דולר, ועלייה של כ-9% בהשוואה לרבעון הרביעי לשנת 2024 שבו פרצה המלחמה, בו הסתכמו ההכנסות בכ-678 מיליון דולר.

לפי העלייה בהכנסות בין הרבעון הרביעי לשנת 2023 לרבעון הראשון לשנת 2024 נובעת בין היתר מגידול בשיעור התפוסה בטיסות, לצד גידול בהיצע המושבים, תוך הגברת פעילות המטענים.

הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-80.5 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של כ-34.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי של כ-39.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס, עיבוד תמונה
להערכת אל על לא צפויה ירידת מחירי כרטיסי טיסה לחו"ל בקרוב/עיבוד תמונה, רויטרס

להערכת אל על לא צפויה ירידת מחירי כרטיסי טיסה לחו"ל בקרוב. מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה אמרה כי "בעולם יש מחסור במטוסים ובטייסים שחוץ את המחירים כלפי מעלה. אצלנו כושר הייצור שלנו מוגבל, אנחנו מתוחים בטייסים ובמטוסים עד הקצה, ומתנהלים כמו במבצע צבאי: איזו חברת תעופה אחרת צריכה לפזר בהתרעה קצרה מטוסים מחשש לפגיעה מטילים איראנים?. לכן סגרנו יעדים פחות יעילים תפעולית כמו יוהנסבורג, וחיזקנו טיסות לארה"ב, לתאילנד כהאב למזרח וליעדים באירופה".

לפי בן טל גננסיה הביקוש כעת בתב"ג עולה משמעותית על ההיצע, כאשר כל שלושה ישראלים שמבקשים לטוס ימצאו רק 2 מושבים פנויים. "אנחנו משתדלים לא לעשות אוברבוקינג, כי נוסעים לא רוצים לרדת, כי אין להם אופציות אחרות. פונים אלינו אחרי כל ביטול של החברות הזרות ואין לנו עוד מושבים להוסיף".

בן-טל גננסיה אמרה עוד כי "לאור חוסר היציבות בתחום התעופה בישראל והלחצים המתגברים על טיסותינו, אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים ותגבור לוח הטיסות, תוך מתן מענה נקודתי למקרים מיוחדים. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לתת מענה הולם ככל הניתן לביקושים הגבוהים והעומסים החריגים על מערך השירות של החברה, כאשר חלק מאנשינו עדיין מגויסים לשירות מילואים והחברה פועלת בשגרת מלחמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully