וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמא לביאה, מובילת המאבק": אם החטוף תקבל את הפרס הגבוה ביותר בחברה האזרחית

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 11:48

פרס "אמת לכוח" של הקרן החדשה בגובה 100 אלף שקל מוענק לעינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אם יחידנית מאופקים וממובילות המאבק להשבת החטופים; צנגאוקר: "אחת הדמויות החשובות במאבק להשבת החטופים, מנהלת מאבק עיקש, בלתי מתפשר ובלתי מתנצל"

בווידאו: עינב צנגאוקר: "בזמן שהבן של רה"מ מעודד מרד בצה"ל הבן שלי חטוף בעזה"/צילום: מטה משפחות החטופים

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, היא זוכת פרס "אמת לכוח" המוענק מי שפועל פומבית כנגד מערכות חזקות ללא מורא, ונאבק באפליה אי שוויון או חוסר צדק, ושילם על כך מחיר חברתי, ציבורי או אישי.

מדובר בפרס שניתן על ידי הקרן החדשה לישראל והוא הגבוה ביותר בחברה האזרחית. הקריטריונים על פיהם נבחנו המועמדים הם אומץ, הבטחה לעתיד טוב יותר, השראה ומחויבות עמוקה לערכי הצדק, שוויון והדמוקרטיה.

ועדת הפרס בחנה עשרות פעילים ופעילות שמועמדתם הוגשה עבור פרס אמת לכוח, המקדישים את חייהם למגוון תחומים משמעותיים בחברה הישראלית בנושאים כגון זכויות אדם, חשיפת תוקפים מיניים, צדק חברתי ושוויון והגנה על הדמוקרטיה.

בשיקולי הוועדה שבחרה בעינב כזוכת הפרס נכתב: "אל מול משבר אישי ולאומי, שכמותו לא ידענו, התעלתה עינב וניצבה בגב זקוף ואמיץ. תוך שהיא מובילה יחד עם משפחות החטופים והחטופות את המאבק להשבת יקיריהם, הצליחה עינב למצוא את קולה, ולסחוף אחריה המונים אל הרחובות. עינב זכתה בפרס זה בעל כורחה, היא לא ביקשה להגיע למעמד אליו הגיעה. אבל בכל זאת, האסון של השבעה באוקטובר מצא אותה. אנחנו יודעים שהיא הייתה מוותרת ברגע על הפרס, הכבוד וההוקרה עבור חזרת בנה וכל החטופים והחטופות לביתם".

עינב צנגאוקר שבנה מתן חטוף במחאה בדרישה לקדם עסקת שחרור חטופים, שער בגין הקריה, 9 במאי 2024. ניב אהרונסון
צנגאוקר. "אינה נרתעת להביע ביקורת חריפה נגד מקבלי ההחלטות גם כשהיא משלמת על זה מחירים"/ניב אהרונסון

עינב צנגאוקר, בת 45, היא אם יחידנית מאופקים. בנה הבכור, מתן, עבד בקיבוץ ניר עוז לסייע בפרנסת הבית. לעינב שתי בנות נוספות, אחת מהן מתמודדת עם ניוון שרירים. מתן וזוגתו אילנה (שבינתיים שבה מהשבי) נחטפו מהקיבוץ בבוקר ה-7 באוקטובר.

מהקרן החדשה נמסר כי "מאז נחטף בנה הבכור, מנהלת עינב מאבק עיקש, בלתי מתפשר ובלתי מתנצל להשבתו של בנה ושל יתר החטופים. היא אינה נרתעת להביע ביקורת חריפה נגד מקבלי ההחלטות ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם כשהיא משלמת על זה מחירים מצד הסובבים אותה, הקהילה שהיא חיה בה, ואנשי השפעה נוספים שתומכים בנתניהו. בזמן שמרבית המשפחות התקבצו בכיכר החטופים, עינב התבצרה מול שער בגין של הקריה, יחד עם משפחות בודדות, ועם הזמן סחפו אחריהם רבבות רבות.

"העוצמות שמפגינה עינב מעוררות השראה, במיוחד כשלוקחים בחשבון שהיא נעדרת חיבור למוקדי כוח ומשאבים כספיים. כל מה שעומד לנגד עיניה הוא השבת בנה, וכך הפכה לאחת הדמויות המרכזיות והחשובות ביותר במאבק להשבת החטופים. לא בכדי היא מכונה לא פעם 'אמא לביאה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רחל ליאל, נשיאת הקרן החדשה לישראל. ינאי יחיאל,
ליאל. "מקווים שהענקת הפרס תיתן רוח גבית לעינב להמשיך במאבקה הצודק"/ינאי יחיאל

צנגאוקר התייחסה לקבלת הפרס ואמרה: "מי שנותן לי את הכוח והתעוזה לעמוד מול כוחות חזקים ולומר את הדברים כמו שאני חושבת זה הציבור הישראלי, ללא קשר לשיוך הפוליטי שלו. התמיכה הנרחבת של הציבור נותנת לי את הכוח להמשיך ולהיאבק על הדבר הכי חשוב וזה להחזיר את החטופים הביתה. רק ככה נוכל לשקם את עצמו כמדינה וכחברה".

רחל ליאל, נשיאת הקרן החדשה לישראל, אמרה כי "עינב מציבה בפנינו דרישה, כחברה וכאומה, להילחם על החטופים והחטופות. האמת שלה מכריחה אותנו להישאר נאמנים לערכי אומה שמקדשת את החיים. אנו מקווים שהענקת הפרס תיתן רוח גבית לעינב להמשיך במאבקה הצודק אל מול בעלי השררה, ולהביא להחזרת החטופים לביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully