וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה האקדמית תל אביב-יפו מקימה את מכון יפו למחקר ופיתוח

29.5.2024 / 11:32

במסגרת פעולותיו של המכון החדש, יוקם ארכיון דיגיטלי לעיר יפו של תצלומים היסטוריים, מסמכים, מחקרים וסרטים; המכון ישמש כמרכז למחקר בענייני יפו ויארח תערוכות, הרצאות, הדרכות ועוד

האקדמית תל אביב יפו. כפיר סיוון,
האקדמית תל אביב יפו/כפיר סיוון

75 שנה לאחר ההחלטה לחבר את יפו לתל אביב: המכללה האקדמית תל אביב-יפו תפתח בכנס מיוחד את מכון יפו למחקר ופיתוח - מכון מחקר ומדיניות בענייני יפו שיתמקד בה כעיר מעורבת, יקדם מחקר עליה ועל סביבתה, ויאגד ידע מקומי רלוונטי לחוקרים ולציבור הרחב.

מטרתו של המכון החדש היא לחקור ולהנגיש את יפו כמרכז מפגש בין התרבות הישראלית והפלסטינית, תוך שימוש בהוראה, סיורים, תערוכות וחומרי מידע. המכון יאפשר פרשנות, הצגה ועידוד דיאלוג סביב יפו בהקשר היסטורי, סוציולוגי ותיירותי. הוא יפעל במסגרת המכללה האקדמית תל אביב יפו, ששמה כמטרה מרכזית את החיבור שלה עם הקהילה ביפו מאז שעברה למיקומה הנוכחי ברחוב רבנו ירוחם בראשית שנות האלפיים.

נושאי עיסוק המכון יתמקדו בארבעה צירים מרכזיים: המכון יקים ארכיון דיגיטלי ומרכז מידע של תצלומים היסטוריים, מסמכים, מחקרים, וסרטים, ויאגד עבור חוקרים ועבור הציבור הרחב ידע על יפו, כפי שלא רוכז באף מקום אחר עד כה. שנית, המכון יעודד מחקר מהארץ ומהעולם על יפו וסביבתה. שלישית, המכון יארח תערוכות, הרצאות והדרכות על ההיסטוריה, הסוציולוגיה והארכיטקטורה של יפו. בנוסף, הוא יפעל לחיבור אורגני בין תוכניות הלימוד של המכללה לבין העיר יפו. בראש המכון יעמוד פרופ' דניאל מונטרסקו, אנתרופולוג אורבני, יליד יפו וחוקר מוביל של יפו בארץ ובעולם.

כנס השקת המכון יתקיים במכללה מיד לאחר חג השבועות (יום חמישי, 13.6). הוא ידון באחד הנושאים המזוהים עם יפו כעיר - תפוזי יפו, ויאיר אותו מזוויות שונות ומפתיעות - כמותג בינלאומי (Jaffa Oranges), כבסיס לשיתופי פעולה בין יהודים לערבים, כענף מרכזי בהתפתחות התשתיות באזור והכלכלה הארצישראלית, וכדימוי אמנותי. בתחילה יפעל המכון מתוך כותלי המכללה, ובהמשך יעבור לאגף ייעודי בבניין החדש שמתוכנן להיבנות בה.

דניאל מונטרסקו. אניטה קומובש,
דניאל מונטרסקו/אניטה קומובש

פרופ' דניאל מונטרסקו, ראש מכון יפו למחקר ופיתוח וראש התוכנית ללימודי תרבות במכללה האקדמית תל אביב יפו: "המכון למחקר ופיתוח יפו יהווה מרכז ידע ייחודי, שיאפשר הבנה מעמיקה יותר של התרבות והחברה של יפו. באמצעות פעילותו הרב-תחומית, המכון יתרום רבות לחיזוק הקשר בין המכללה האקדמית תל אביב יפו לקהילה המקומית, ויהווה גורם מוביל בקידום יפו כעיר רב-תרבותית בעלת עומק היסטורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully