וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TEMU עקפה את עלי אקספרס: שווה יותר מ-200 מיליארד דולר

29.5.2024 / 13:23

אפליקציית הקניות הסינית שכבשה את העולם פרסמה בשבוע שעבר דוחות מצוינים שהזניקו את המניה ואת שווי השוק שלה

סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים/צילום: דוברות הכנסת

מאבק הענקיות הסיניות: האפליקציה הטרייה יחסית TEMU, שהשקיעה סכומי עתק בחדירה לעולם המערבי, עקפה את אתר הקניות הוותיק עלי אקספרס והיא כעת בעלת שווי השוק הגדול ביותר בתחום, זאת לפי דיווח באתר CNBC.

PDD Holdings, בעלת השליטה ב-TEMU, דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות הרבעון הראשון ומנייתה זינקה בכ-7.5%, הדבר העלה את שווי השוק שלה לסכום אדיר של כ-208 מיליארד דולר. מניות PDD יותר מהכפילו את ערכן בשנה האחרונה עם עלייה של 109%.

PDD, שבבעלותה גם אפליקציית הקניות המוזלת הסינית Pinduoduo, נסחרת לפי שווי שוק של כ-208 מיליארד דולר, לעומת 196 מיליארד דולר של עליבאבא. אתר JD.com נמצא שלישי ורחוק מאחור, עם שווי שוק של 48 מיליארד דולר. PDD כבר עברה את עלי באבא ברבעון האחרון של 2023, אך מאז חל מהפך, וכעת בעלת TEMU חזרה להוביל.

PDD דיווחה בשבוע שעבר כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2024 זינק ב-246% ל-3.87 מיליארד דולר לעומת השנה הקודמת, והיא היכתה את הערכות האנליסטים בפער עצום.

TEMU, אלי אקספרס. ShutterStock
TEMU, אלי אקספרס/ShutterStock

בספטמבר האחרון כבשה TEMU את גמר הסופרבול עם פרסומת ששמה דגש על המחירים הנמוכים שלה, עם הסלוגן "Shop like a Billionaire" - קנה כמו מיליארדר. החברה משקיעה סכומים עצומים בשיווק ופרסום וגם בישראל כמעט ולא ניתן להחמיץ את הפרסומות ברשתות החברתיות השונות, שקוראות להוריד את האפליקציה. לאחר שידור הפרסומת בסופרבול המריאה החברה עם כמות עצומה של הורדות לאפליקציה ומכירות רבות ברחבי העולם.

"אנחנו חושבים שהרווחיות של Temu תשתפר מהר יותר ממה שהוערך בעבר בשל הצגת מודל חצי המשלוח, שבמסגרתו עלויות הלוגיסטיקה יגולגלו על הסוחרים", אמרה האנליסטית צ'לסי טאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לצד ההצלחה, Temu כבר הספיקה לעורר דאגה בקרב מומחי סייבר ברחבי העולם בשל חשש לאיסוף מידע.

"אפליקציות אוספות כמות עצומה של נתונים על כולנו, ומה קורה כאשר נתונים אלו נופלים לידי ממשלה סמכותנית שהאינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה לעיתים קרובות מתנגשים עם אלו של המערב?", אמרה לינדזי גורמן, עמיתה בכירה לטכנולוגיות מתפתחות ב"ברית להבטחת הדמוקרטיה" מבית קרן מרשל הגרמנית, בראיון לאתר פוליטיקו שפורסם בחודש יולי האחרון.

טענות אחרות עסקו בגניבת פרטי אשראי מהלקוחות - ארגון Better Business Bureau המדרג עסקים על סמך מהימנותם וביצועיהם, דיווח כי קיבל "זרם של תלונות" מצרכנים שטוענים כי חוו משיכות מזויפות מחשבון הבנק שלהם, או רכישות לא מורשות בכרטיס האשראי, זמן קצר לאחר שהחלו לבצע רכישות ב-Temu. כן הופנו לחברה טענות נוספות בנוגע לאיכות גרועה ומוצרים שהם חיקוי באיכות נמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully