וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק יורד: יעמוד על 7.52 שקלים לליטר

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 12:11

לאחר יותר משנה מאז הירידה האחרונה, מחיר הדלק יירד בשבת ב-38 אגורות לליטר. השינוי ייכנס לתוקף ביום שבת בלילה

תיעוד שוד בתחנת דלק בשפרעם/דוברות משטרת ישראל

בשורה חיובית לנהגים: לאחר יותר משנה מאז נרשמה הירידה האחרונה במחיר הדלק, משרד האנרגיה הודיע כי בחצות הלילה שבין שבת לראשון יירד מחיר הדלק לרמה של 7.52 שקלים לליטר לבנזין 95 אוקטן.

מדובר בירידה של 38 אגורות לעומת העדכון הקודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.43 ש"ח לליטר, ירידה של 32 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

זו תהיה ירידת המחיר הראשונה לבנזין ולסולר מזה זמן רב - ההוזלה האחרונה היתה באפריל 23, כשהמחיר ירד ב-3 אג ל-6.84. מחיר בנזין 95 אוקטן שעמד בדצמבר על 6.94 שקל, זינק מאז ל-7.9 שקל בתחילת מאי, מה שייקר משמעותית את עלות השימוש ברכב, והגדיל את עלויות ההובלה והייצור במשק.

משאבת דלק. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משאבת דלק/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מה גרם להוזלה? ד"ר עמית מור, מומחה לשוק האנרגיה ומנכ"ל חברת הייעוץ אקו אנרג'י, אומר כי "יש כרגע עודף נפט בשוק והמחירים יורדים בשבועות האחרונים, אחרי שרוסיה הגדילה את התפוקה. צריך לראות האם מדינות אופ"ק לא יגיבו, יצמצמו תפוקה והמחיר יעלה".

אחרי חודשים של עליות מדובר בשינוי מגמה, או בהוזלה חד פעמית?
"מיוני הביקוש לבנזין עולה עם תחילת עונת החופשות, תחילה בארה"ב ובהמשך באירופה. הביקוש בדרך כלל מעלה את המחירים. אם עודפי הנפט בשווקים יישארו, הם עשויים לנטרל את העלייה. אבל אם ארגון מפיקות הנפט יחליט לצמצם את ההפקה, או שתעלה המתיחות בעולם, המחירים ישובו לעלות".

מחיר הדלק מתפרסם מדי חודש על ידי משרד האנרגיה ונקבע לפי נוסחה שמופיעה צו הפיקוח. הנוסחה כוללת בין היתר את ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון, וכן משכללת את סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף.

מחיר הדלק משפיע על כל משקי הבית: רכב משפחתי ממוצע עושה כ-15 אלף ק"מ בשנה, ושינוי במחיר משמעותו פערים של מאות שקלים בשנה לכל משק בית. שינוי במחיר הדלק משפיע גם על מחירי ההובלה, ולפיכך גם על מחירי מוצרים רבים. עם זאת, לא צפוי שינוי בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ואלה מתעדכנים אחת לשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully