וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל: "המלחמה תעלה 250 מיליארד שקל, אבל אי אפשר לתת צ'ק פתוח"

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 12:44

לדברי ירון, "אין ספק שיהיה צורך בעוד הוצאות אבל אי אפשר לתת צ'ק פתוח בנושא ההוצאות הבטחוניות, חייבים למצוא את האיזון הנכון בין הדברים". עוד הוסיף כי "פרמיית הסיכון של המדינה עלתה בזמן שהפיחות העודף בשקל נמשך, ופיחות מוביל כמובן לעליית מחירים"

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון התייחס היום לעלות המלחמה ולתקציב הביטחון, במסגרת נאום שנשא בכנס "המשק הישראלי לאחר ה-7/10" במכללה למינהל.

לדברי אמיר, "אתם ודאי ערים לדיון הביטחון בראייה צופת פני עתיד. אין ספק שיהיה צורך בעוד הוצאות, שכן כלכלה זקוקה לביטחון וביטחון זקוק לכלכלה. עם זאת חשוב להדגיש - אי אפשר לתת צ'ק פתוח בנושא ההוצאות הבטחוניות, חייבים למצוא את האיזון הנכון בין הדברים".

עוד ציין הנגיד כי "הייתי הראשון שקרא להקמת הוועדה הציבורית לתקציב הביטחון והקמתה כעת היא צעד נכון במבט קדימה, אך היה מוטב שהיא הייתה קמה כבר בינואר. טוב שזה סוכם עכשיו ונכונה לה עבודה רבה וחשובה. העלויות הבטחוניות והאזרחיות מסתכמות במאות מיליארדי שקל - זה נטל כבד. אני מקווה שהוועדה תבחן תהליכים בראייה שנתית ואחר כך הממשלה צריכה לוודא שיבוצעו ההתאמות הנכונות כל שזה יוביל לירידת היחס חוב תוצר לאחר המלחמה".

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. שגיא שלפר,
ירון. "יש לנו יתרות של 200 מיליארד דולר והשוק מבין שיש לנו מספר מחסניות"/שגיא שלפר

לדברי ירון, "נכון לעכשיו, אנחנו מעריכים את עלות המלחמה לשנים 2023-2025, בכ-250 מיליארד שקל והיא כוללת 40 מיליארד הפסד מסים, הוצאות מלחמתיות כגון ימי מילואים ותחמושת ועוד סיוע אזרחי. אם כל זה היה הסיפור וכל זה היה נסגר אז היינו עולים ליחס חוב תוצר של 67 אחוזים ולאחר מכן היה יורד חזרה".

הוא הוסיף כי "פרמיית הסיכון של המדינה עלתה בזמן שהפיחות העודף בשקל נמשך, כאשר פיחות כמובן מוביל לעליות מחירים. עם זאת,יש לנו יתרות של 200 מיליארד דולר והשוק מבין שיש לנו מספר מחסניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully