וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע האמריקאית ביקשה מקליקסופטוור בסוף 2002 אינפורמציה בנוגע לתיקון הדו"חות

גתית פנקס

25.3.2003 / 15:48

החברה הודיעה ברבעון השלישי על תיקון של הדו"חות ל-2000, 2001 והמחצית הראשונה של 2002; משה בן בסט, המנכ"ל: "אנו מקווים שהפרשה מאחורינו; כעת אנו עומדים בתנאי הנאסד"ק"



רשות ניירות ערך האמריקאית ביקשה בתחילת השנה מחברת קליקסופטוור הישראלית מסמכים ואינפורמציה הנוגעים לתיקון הדו"חות לאחור לשנים 2000, 2001 ו-6 החודשים הראשונים של 2002, עליו הודיעה החברה באוקטובר 2002. יצוין, כי לא מדובר בחקירה רשמית של ה-SEC וכי קליקסופטוור העבירה את המסמכים לרשות בצורה וולונטרית.



וכך, לאחר תקופת ביניים בה חיכתה לתשובה מהנהלת הנאסד"ק האם תוכל לחזור ולהיסחר תחת סימול המסחר הקודם שלה, CKSW - מה שייתן אינדיקציה לכך שהיא יישרה את כל ההדורים בנוגע לתיקון הדו"חות - הודיעה קליקסופטוור בתחילת החודש כי היא קיבלה אישור כי היא עומדת בדרישות.



"כשמתקנים את הדו"חות יש שתי אפשרויות", אומר ד"ר משה בן בסט, יו"ר ומנכ"ל קליקסופטוור, "או שמבצעים את המהלך ושוכחים ממנו או שנוהגים בצורה 'פתוחה' יותר ושולחים מכתב ל-SEC. החלטנו, בעצת עורכי הדין שלנו, לפנות בעצמנו ל-SEC. לאחר שהגשנו להם את המסמכים הם ביקשו מאיתנו מסמכים נוספים, ומאז לא שמענו מהם דבר כבר כמה שבועות, פרט להודעה כי אנחנו עומדים בתנאים. אנחנו היינו רוצים לקוות שבכך הפרשה מאחורינו".



קליקסופטוור, המתמחה בתוכנות לאופטימיזציה של ארגונים נותני שירותי שטח, מדווחת על בקשת ה-SEC במסמך השנתי המורחב שהגישה אתמול (10-K), והיא איזכרה זאת גם במסמך הרבעוני שהוגש בינואר 2003 ל-SEC.



החברה מציינת במסמך כי אם תיערך חקירה נוספת על ידי ה-SEC היא עלולה לגזול להסחת תשומת הלב של הנהלת החברה ומשאביה ותגרור אחריה הוצאות. בנוסף, חקירה מעין זו, אם תתרחש, עשויה להפיל את מחיר המניה. זו, נסחרת היום במחיר של 19 סנט המשקף לחברה שווי שוק של 5 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק Small Cap - רשימה בה נכללות חברות בעלות שווי שוק נמוך.



בנוסף לכך, מהמסמך השנתי עולה כי כתוצאה מהתיקון לאחור של הדו"חות הוגשה נגד החברה בדצמבר 2002 תביעה בביהמ"ש המחוזי במסצ'וסטס בשם משקיעים שרכשו את מניות החברה בין ה-22 ביוני 2000 ובין ה-21 באוקטובר 2002. "לא קיבלנו לידינו את התביעה עד היום", אומר בן בסט, "ולא ידוע לנו על צעדים כלשהם שננקטו לצורך התביעה". קליקסופטוור מזהירה במסמך, מכל מקום, כי ייתכן שיוגשו תביעות ייצוגיות נוספות בהמשך.



מקורו של התיקון לאחור של הדו"חות הוא ברבעון השלישי של 2002 במהלכו ביצעה ועדת הביקורת של החברה בדיקה של התוצאות הכספיות והגיעה למסקנה כי חלק מהפריטים בדו"חות לא סווגו כהלכה. בנוסף לכך, החברה הודיעה על החלפת משרד רואי החשבון ליובושיץ קסירר (ארתור אנדרסן לשעבר) בברייטמן אלמגור (דלויט טוש) והחלפת סמנכ"ל הכספים שמעון רוג'אני בשמואל ארבץ. "עניין הסיווג בדו"חות היה שיפוט סובייקטיווי", אומר בן בסט, "וקשה לדעת מה נכון ומה לא. הגישה של ברייטמן אלמגור היתה שמרנית יותר והחלטנו ליישר קו עם המדיניות שלהם", הוא מסכם.



קליקסופטוור דיווחה על הפסד נקי של 10.1 מיליון דולר או 40 סנט למניה בשנת 2002, על מחזור של 15.8 מיליון דולר. לאחר פיטורי 40 עובדים ברבעון הרביעי של 2002 קליקסופטוור מעסיקה כיום בעולם 115 עובדים: 28 במו"פ, 30 במכירות ושיווק, 38 בשירותים מקצועיים ותמיכה טכנית ו-19 במחלקות הכספים, האדמיניסטרציה והתפעול. 61 מעובדי החברה נמצאים בישראל.



החברה מעריכה כי ברבעון הראשון של השנה הוצאותיה החד פעמיות, הקשורות ברה ארגון של החברה, יהיו 4.7-4.9 מיליון דולר וכי ההוצאות במזומן לעניין זה יסתכמו ב-2003 ב-1.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully