וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת פשרה: בני גאון ישיב לאגודת הקו-אופ כמחצית מסכום התביעה בגין כספי האופציות

אמיר הלמר

25.3.2003 / 16:10

כך נודע ל-TheMarker; האגודה תבעה מגאון 11 מיליון שקל כספי חבילת האופציות בעת הנפקת רבוע כחול; ועד הפעולה של בעלי המניות: אנו מתנגדים לפשרה עם גאון



הליך הגישור בין אגודת הקו-אופ ויו"ר מזכירות האגודה לשעבר איש העסקים בני גאון עומד ככל הנראה בפני סיום מוצלח.



ל-TheMarker נודע כי בין הצדדים מסתמנת פשרה לפיה ישיב גאון לאגודה כמחצית מהסכום אותו תבעה האגודה ממנו, בגין כספי האופציות שקיבל בעת הנפקת החברה הבת רבוע כחול בשנת 1996 בניו יורק. סכום התביעה שהוגש ע"י האגודה באמצעות עו"ד משה בלטר עמד על 11 מיליון שקל.



הפרשה בה קיבלו כ-15 בכירים ברבוע כחול, וביניהם בני גאון, חבילות אופציות בעת הנפקת החברה בוול סטריט, נחשפה ע"י עו"ד אליעזר לויט. אותם בכירים קיבלו בסך הכל אופציות ל-5% מהון המניות של החברה ובשנת 1999 מימשו כולם את המניות במחיר מימוש של כ-8.2 דולרים למניה, ומכרו את החבילה כולה כמקשה אחת לחברת אמפל במחיר של 15.97 דולר למניה. גאון הרוויח ממתן האופציות סכום המוערך בכ-2.4 מיליון דולר.

חשיפת הפרשה עוררה סערה ציבורית והובילה למינוי חוקר מיוחד. החוקר עו"ד חיים אינדיג המליץ על נקיטת צעדים משפטיים נגד גאון ושאר הבכירים להשבת כספי האופציות.



תביעת האגודה הוגשה בחודש נובמבר 2001 לפי החלטת הוועד הממונה של האגודה בראשותם של עו"ד ליפא מאיר, דוד ברודט והשופטת בדימוס מרים פורת - שקיבלו לשם כך את הסכמתו של רשם האגודות השיתופיות עו"ד אורי זליגמן. לצורך הגשת התביעה שכרה האגודה את שירותיו של משרד בלטר גוט אלוני ושות'.



בתביעה טענה האגודה כי גאון לא מילא כל תפקיד בחברה המונפקת, וכי לא יועד לו אז כל תפקיד בחברה. לפיכך, נטען, גאון נטל, למעשה, אופציות שלא כדין, בהליך לא תקין, ללא גילוי נאות ותוך ניסיון שהצליח - להסתיר את נטילת האופציות מחברי האגודה ומוסדותיה.



גאון טען בכתב ההגנה שהגיש באמצעות עוה"ד רם כספי ונבות תל-צור, כי תוכנית האופציות לקבוצת המנהלים בקו-אופ היתה חיונית ותרמה להצלחת ההנפקה ולעסקי רבוע כחול ואגודת הקו-אופ, וכי התוכנית אושרה כדין ובהסתמך על חוות דעת משפטיות שניתנו לו ע"י עורכי הדין של האגודה. גאון טען עוד כי העובדה שהתביעה הוגשה רק נגדו ולא נגד שאר חברי הקבוצה, שנהנו מהאופציות, מלמדת כי מדובר בניסיון פסול ומאולץ.



במהלך חודש אוגוסט 2002 העבירו הצדדים את התביעה להליכי גישור בפני השופט בדימוס מנחם אילן, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בת"א. בפני הגשר נערכו מספר ישיבות ולאחרונה גובשה הצעת הפשרה לסיום הפרשה. הצעת הפשרה מונחת כעת על שולחנו של רשם האגודות זליגמן וממתינה לאישורו.



בתוך כך אמרה היום נציגת ועד הפעולה של בעלי המניות בקו-אופ, עו"ד יונה מרקוביץ, כי ועד הפעולה מתנגד לכל פשרה שתגובש בין הוועד הממונה לגאון במיוחד שהדבר מגובש ללא מעורבותם של בעלי המניות באגודה. מרקוביץ הוסיפה כי התביעה הביעה עמדה ערכית באשר לפעולות שנעשו ע"י גאון באגודה ולכן היה ראוי שביהמ"ש יכריע בעניין לטוב או לרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully