וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידה בדולר מול המטבעות הזרים נבלמת לאחר שבעלות הברית חצו את נהר הפרת; נסחר ב-119.92 ין

דפנה מאור

25.3.2003 / 15:21

כוחות ארה"ב נמצאים 70 ק"מ מבגדאד, לקראת "רגע ההכרעה"; העלייה ביורו התמתנה - חזר להיסחר ב-1.0689 דולר



הירידות בדולר מול המטבעות הזרים נבלמו לאחר שבעלות הברית חצו את נהר הפרת בדרכן לבגדאד. חששות מהתמשכות המלחמה ושימוש של עיראק בנשק כימי הובילו לירידה של יותר מאחוז במטבע האמריקאי, אולם עתה הוא מתאושש ונסחר מעט מתחת לרמותיו אתמול. מול הין רושם הדולר שער של 119.92 ין לעומת 120.72 ין אמש. היורו נסחר ב-1.0689 דולר, לאחר שפרץ הבוקר את מחסום ה-1.07 דולר, ולעומת 1.0645 דולר אמש.



כוחות ארה"ב ובעלות בריתה נמצאים 70 ק"מ מבגדאד, לאחר שחצו את נהר הפרת. האמריקאים מפגיזים עמדות של משמר הרפובליקה של סדאם חוסיין, ובבצרה מנעו פריצת כוח שריון עיראקי דרך טבעת מצור. לפי הערכות, יגיעו הכוחות האמריקאיים לבגדד עד מחר, לקראת רגע מכריע בלחימה, כפי שכינה אותו רה"מ בריטניה טוני בלייר.



כוחות עיראק טענו להפלת מסוק אמריקאי ותפיסתם בשבי של חיילים וקצינים אמריקאיים. רשת CBS דיווחה כי עיראק תתיר לחייליה להשתמש בנשק כימי, ברגע שארה"ב תחצה קו אדום סביב בגדאד.



חששות מהעול הכלכלי של המלחמה במפרץ העיבו על הדולר. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הגיש אתמול הצעת תקציב למימון המלחמה וסיוע זר לבעלות בריתה של ארה"ב במזה"ת, בהיקף של 75 מיליארד דולר. בין היתר כוללת הצעת התקציב סיוע צבאי של מיליארד דולר לישראל, ו-9 מיליארד דולר בערבויות.



וביפאן סייע הבנק המרכזי להתחזקות הין, לאחר שהחליט לא להגדיל את היקף הרכישות של אג"ח. מנגד, החליט הבנק להזרים לשוק המניות סיוע בדמות הגדלת היקף הרכישות של מניות מהבנקים ב-50%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully