וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פתיחה מהוססת בעליות קלות

שירלי יום-טוב

25.3.2003 / 16:40

קומברס דיווחה על חוזה פריפייד חדש עם חברת התקשורת הבוליביאנית נובטל, שלה כ-130 אלף מנויים - המניה עולה ב-1.9%; לומניס מאבדת 2%


יום המסחר בוול נפתח בעליות קלות במדדים על רקע התקדמות כוחות הקואליציה לעבר בגדאד. הנאסד"ק מוסיף 0.3% והדאו מטפס ב-0.1%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית גילת שממשיכה לטפס ועולה ב-4% למחיר של 26 סנט. מניית קומברס עולה ב-1.9% למחיר של 11.6 דולר על רקע הודעה על חוזה חדש שעשוי להיות בהיקף מצומצם יחסית. מניית לומניס מאבדת 2.2% למחיר של 1.3 דולרים, בהמשך לירידה של כ-10% אמש.

סקירת טרום מסחר

לאחר צניחתם של השווקים אמש, על רקע חדשות לא מעודדות שזרמו אל הציבור האמריקאי במשך סוף השבוע האחרון, השווקים צפויים היום לפתוח את המסחר בהיסוס. בשעה זו החוזים מצביעים על עלייה קלה של 0.4% בנאסד"ק ופתיחה ללא שינוי ב-S&P500. אתרים כלכליים ברשת מציינים כי הרקע לכך שלא צפויה פתיחה שלילית הוא דיווחים על הכוחות האמריקאיים המתקדמים לעבר בגדאד, וחציית נהר הפרת, הנחשב לנקודה אסטרטגית, בואכה בגדאד.

אמש נרשמו כאמור ירידות חדות במדדים. מדד הנאסד"ק מוטה הטכנולוגיה איבד כ-3.7% והדאו ג'ונס ירד ב-3.6%, לאחר 8 ימים רצופים בהם רשם עליות על רקע הצפי למלחמה קצרה וקלה יחסית, מה שהתברר בסוף השבוע כהערכות אופטימיות מדי.

על רקע העדכונים השוטפים הזורמים מעיראק, נדחקות החדשות הכלכליות הצידה. אולם היום, לאחר תחילת המסחר, יתפרסמו נתוני מדד ביטחון הצרכנים לחודש מארס, שצפויים להצביע על ירידה לרמה של 62 נקודות בלבד, מרמה של 64 נקודות שנרשמה בפברואר.

בין החברות הישראליות הנסחרות, הודיעה היום חברת קומברס על חוזה פריפייד חדש עם מפעילת שירותי התקשורת הבוליביאנית Nuevatel PCS. במסגרת החוזה תטמיע קומברס את מערכת הפריפייד שלה, המאפשרת חיוב מראש של שיחות המתבצעות ברשת ומתן שירותים נוספים למנויים אלה, המשלמים מראש עבור השירות. לנובטל היו כ-130 אלף מנויים בסוף 2002, כך שסביר כי היקף חוזה זה אינו גדול. מאז פירסמה קומברס את דו"חות הרבעון הראשון, לפני כשבועיים, הוסיפה מנייתה כ-20% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-2.1 מיליארד דולר.

ענקית הבילינג אמדוקס הודיעה אתמול כי חברת ברזיל טלקום, אחת מחברות הטלקומוניקציה הגדולות בברזיל, מיישמת את ClarifyCRM שלה כמערכת הסטנדרטית לתהליכי מכירה ושירות לקוחות. מערכת זו מספקת לצוות העובדים של ברזיל טלקום יכולת לראות את מכלול פרטי כל אחד מ-9.5 מיליון הלקוחות העסקיים והפרטיים של החברה במסך יחיד, המקיף את כל שירותי הקול, הרשת ותקשורת הנתונים.

אמדוקס הגישה לאחרונה את מסמך ה-20-F לרשות ני"ע האמריקאית, ממנו עולה כי בעלת המניות הגדולה בחברה נותרה קרן Southeastern Asset Management, ונכון לינואר 2003 היא מחזיקה ב-18.8% ממניות אמדוקס (40.6 מיליון מניות), ששוויין הנוכחי הוא 513 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully