וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: "עסקה עכשיו"

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 22:05

יו"ר ההסתדרות, פורום העסקים הכולל את החברות הגדולות במשק ומטה ההייטק קראו הערב לעסקת חטופים לפי המתווה הישראלי שהציג ביידן: "אסור לאבד יותר זמן יקר. אל לנו לאבד את האתוס הישראלי"

בווידאו: עשרות משפחות חטופים ומפגינים למען שחרורם חוסמים את איילון צפון סמוך ללה גוארדיה/צילום: אורי סלע

במערכת העסקית קוראים הערב לעסקת שתחזיר את החטופים בהתאם למתווה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. ההסתדרות קוראת לעסקה עכשיו ועמה גם פורום העסקים הכולל את הראשי המשק, וכן מטה ההייטק (בעבר מחאת ההייטק).

לפי הודעת מטה החטופים, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד קורא לקיים עסקה לפי מתווה ביידן: "עכשיו אין מעסיקים ומועסקים, עכשיו כולנו כל עם ישראל בלי הבדל של שיוך פוליטי, כולנו עומדים מאחורי הממשלה וקוראים לה: עסקה עכשיו".

בר דוד אמר כי "זוהי חובה מוסרית שלנו כמדינה וכחברה להחזיר את כל החטופים! אני קורא לכל חברי הקבינט והממשלה לקדם את המתווה הישראלי המוצע, שהציג אמש נשיא ארה"ב ביידן. אסור לאבד יותר זמן יקר. אל לנו לאבד את האתוס הישראלי, ויש לשמור עליו, כי לא משאירים אף אחד מאחור. קדמו את המתווה, החזירו את כולם, וביחד נבנה ונשקם את המדינה והחברה למען עתיד ילדינו".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. 2 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. 2 במרץ 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

קריאה דומה יצאה הערב מפורום העסקים, קבוצה הכוללת למעלה מ-200 מראשי המשק, מנכ"לי הבנקים, יו"רים ומנכ"לים של חברות המעסיקות את מרבית העובדים מהמגזר הפרטי. הפורום הודיע כי הוא "תומך במתווה ביידן נתניהו וקבינט המלחמה וקורא לממשלת ישראל לקבל החלטה אמיצה ונדרשת, על מנת להחזיר את כל החטופים הביתה. החזרת החטופים היא חובה מוסרית עליונה של הנהגת המדינה בעת הזו".

במטה ההייטק הישראלי (לשעבר מחאת ההייטק), הודיעו כי הם "קוראים לראש הממשלה ולממשלת ישראל לאמץ באופן מיידי את עסקת נתניהו והקבינט בתמיכת ביידן לקידום החזרת החטופים וכניסה לתהליך שיבצר את בטחונה של ישראל לשנים רבות. השבת החטופים בעת הזו צריכה להיות בעדיפות עליונה מפאת הזמן האוזל לחזרתם בחיים. שובם יתחיל את תהליך השיקום של הלכידות הישראלית, שהיא המפתח לחוסן ולהרתעה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully