וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי המלון בונים על הישראלים שלא ייסעו השנה לטורקיה ומצרים

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 10:50

התוצאות המפתיעות של דוחות בתי המלון: המלחמה אתגרה את חברות המלונאות והחזירה אותן להתייעלות שחוו בתקופת הקורונה. התוצאות הכספיות שלהן לרבעון הראשון של השנה מציגות צמצום הפסדים ואף רווחים. מי הצליחה לעמוד באתגר המלחמה ואיך השפיעו המפונים הרבים?

שי כהאן בדיון על מלונות המפונים/מעריב

בתי המלון הישראליים שיפרו תוצאות למרות מלחמת חרבות ברזל, שגדעה את התיירות הנכנסת לישראל ודחפה אליה את מפוני הצפון והדרום.

האחרונים אמנם התקלו בחיבוק חם, אך בתי המלון נאלצו לספוג תעריפי אירוח (כולל מע"מ) שעמדו על 257 שקל למבוגר ו-129 שקל לילד (עד גיל 18), הנמוכים בעשרות אחוזים בממוצע (בהתאם לבית המלון) מהתעריף לתיירות הנכנסת והפנימית.

תוצאותיהן הכספיות של רשתות בתי המלון הגדולות בישראל לרבעון הראשון של השנה מלמדות כי חברות המלונאות צלחו את התקופה עם שיפור חלק מתוצאותיהן העסקיות אל מול הרבעון המקביל אשתקד.

ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, מסר עם פרסום דוחותיה הרבעוניים של החברה ביום חמישי האחרון: "ענף התיירות בישראל מתמודד עם תקופה מורכבת בשל המלחמה וחוסר הוודאות הביטחונית, וישרוטל אינה יוצאת מהכלל.

"למרות המצב הביטחוני המורכב אנו חווים ביקושים גבוהים לתיירות פנים במלונותינו, והנהלת החברה נערכת לאתגרים הנוכחיים, אך ממשיכה להיות אופטימית לגבי עתיד ענף התיירות בישראל לטווח הארוך".

המלונות הבולטים בבורסת תל אביב. מערכת וואלה, צילום מסך
המלונות הבולטים בבורסת תל אביב/צילום מסך, מערכת וואלה

ישרוטל בלטה כיחידה מבין שלוש רשתות בתי המלון שנבחנו על ידי וואלה כסף שהציגה רווחיות, שעמדה על כ-28.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, ומהווה עלייה של 1252.4% לעומת 2.1 מיליון שקל רווח ברבעון הראשון של 2023.

הרווח הושג למרות ירידה של 4.77% בהכנסות החברה בהשוואת הרבעונים, ומיוחס בעיקר להתייעלותה, פעילות מלאה של בתי המלון שאינם בשיפוץ, והפעלת חלקם באופן היברידי הכולל הן אירוח מפונים והן אירוח תיירות פנים.

ישרוטל מחזיקה, מפעילה ומנהלת 23 בתי מלון המכילים 4,861 חדרים, והקבוצה מדווחת כי תחזיק, תפעיל ותנהל 10 בתי מלון נוספים בישראל; 6 בתל אביב, 1 בירושלים, 1 באזור הכנרת, 1 באזור ים המלח ו-1 נוסף באילת. החברה גם מציינת כי רכשה 50% מזכויות 5 מלונות ביוון, אשר צפויים להכיל 625 חדרים.

רשת מלונות דן דיווחה גם היא על התייעלות שנעשתה ברבעון הראשון של השנה, אשר הובילה לצמצום ההפסד התקופתי ל-3.5 מיליון שקל לעומת הפסד בגובה 5.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

דן מציינת כי אין כל ודאות לקבלת מענקים מהמדינה בקשר עם חרבות ברזל, וכי רוב המפונים שהתארחו במלונותיה עזבו במהלך חודש מרץ, בעיקר אלו שבאילת. עוד ציינה, כי נכון למועד פרסום הדו"ח 2 מתוך 16 בתי המלון שלה בישראל נסגרו עד להשבת הפעילות לשגרה. לחברה מלון נוסף בבנגלור, הודו.

הכנסות פעילותה עמדו על כ-334 מיליון שקל, מתוכם כ-232.4 מיליון שקל מפעילות מלונאית, לצד כ-101.5 מיליון שקל מפעילות הסעדה - שצמחו בכ-4.6% לתקופה.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
ישרוטל, מלון ים סוף אילת. ליאור גרונדמן,
ישרוטל. רווח של יותר מ-28 מיליון שקל ברבעון/ליאור גרונדמן

היחידה שהציגה עלייה קלה בהכנסות האירוח היא רשת פתאל, שהכנסותיה לרבעון הראשון של השנה עמדו על כ-1.4 מיליארד שקל, לאחר שעלו בכ-0.1% אל מול התקופה המקבילה אשתקד. פתאל מפעילה 50,433 חדרים ב-282 מלונות הפרוסים על פני 21 מדינות והעלייה בהכנסותיה מיוחסת בעיקר לעלייה בפעילות, בין היתר באנגליה.

החברה ציינה בדוחותיה כי אירחה כ-20 אלף מפונים בכ-45 ממלונותיה ברחבי ישראל, וכי נכון למועד הדו"ח מתארחים אצלה כ-3,300 מפונים מהצפון ומהדרום.

על פי נתוני החברה הדבר סייע להעלאת אחוזי התפוסה במלונותיה בישראל החל מחודש אוקטובר ולרבעון הראשון כולו, בו הם עמדו על כ-68% לעומת כ-61% ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מציינת, כי למלחמה לא היתה השפעה מהותית על תוצאותיה וכי תוצאות בתי המלון בישראל מהווים כ-20% מכלל תוצאות החברה המאוחדים. עוד ציינה, כי נכון למועד החתימה על הדו"ח הכספי הרבעוני כל מלונותיה בישראל, למעט אחד, היו פתוחים לקהל הרחב.

פתאל מעריכה כי לאורך שנת 2024 תספוג התיירות הנכנסת לישראל פגיעה משמעותית, וכי זו היוותה כ-19% מהכנסות בתי המלון שלה בישראל בשנת 2023. החברה צופה פיצוי חלקי לכך מצד עלייה בתיירות הפנים, בשל חשש הישראלים לצאת לחופשות במדינות שהיו יעדי תיירות מבוקשים טרום המלחמה דוגמת טורקיה ומצרים.

מניות שלוש רשתות בתי המלון הנסחרות בבורסה בתל אביב עלו בממוצע בכ-8% מתחילת השנה, לעומת עלייה של כ-5.6% במדד ת"א125 לאותה התקופה. מניית ישרוטל הובילה את העלייה עם 17.16%, ומניית רשת המלונות דן סיכמה את התקופה ללא שינוי.

בתי המלון מציינים כי רוב המפונים כבר עזבו, וכעת הם ייאלצו לקרוץ לתיירים הישראלים, שאמנם צמאים לחופשה אך לא ששים לשלם מחירים גבוהים בגינה. בתי המלון כבר נכנסו ל'מצב קורונה' והחלו בצעדי התייעלות, וכמו כל שאר המשק, מקווים שהמלחמה תסתיים במהרה, עם השבת כל החטופים ארצה וניצחון ישראל בחזיתותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully