וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"לית במרכנתיל בפורום בוגרי אוניברסיטת חיפה: "המערכת הבנקאית תדע להתמודד עם האטה"

2.6.2024 / 12:36

ורד אביטן, סמנכ"לית החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל בפורום HighFA של בוגרי אוניברסיטת חיפה: "המערכת איתנה. אם נראה האטה בצמיחה, היא תדע להתמודד"

ורד אביטן, סמנכלית החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל בפורום HighFA של בוגרי אוניברסיטת חיפה. גיא יחיאלי,
ורד אביטן, סמנכלית החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל בפורום HighFA של בוגרי אוניברסיטת חיפה/גיא יחיאלי

"המערכת הבנקאית איתנה וחזקה גם אם נראה כי יש האטה בצמיחה". את הדברים הללו אמרה ורד אביטן, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל, בפורום העלית של בוגרי ובוגרות אוניברסיטת חיפה HighFA שדן בנושא הכלכלה בישראל בזמן מלחמה.

בימים האחרונים התכנסו כ-50 בוגרים ובוגרות אוניברסיטת חיפה, חברי פורום העלית HighFA, לדון בהשפעת המלחמה על הכלכלה הישראלית. הפורום, הפועל תחת אגודת ידידי אוניברסיטת חיפה בישראל, מהווה קהילה מובילה ומשפיעה בתעשייה הישראלית, בשיח הציבורי ובקידום החינוך האקדמי, המחקר והמצוינות בישראל.

בפאנל מומחים מרתק, בהנחיית עו"ד (כלכלן) איל בר-צבי, שותף במשרד הרצוג, פוקס, נאמן, נדונו ההשלכות הכלכליות של המלחמה על מגזרים שונים במשק הישראלי. בפאנל לקחו חלק ורד אביטן, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל, תומר גולדברג, סמנכ"ל ומנהל זרוע השקעות אלטרנטיביות בהראל, ורו"ח ורד אלטמן, מנהלת כספים במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.

אביטן, אשר ייצגה את בנק מרכנתיל בפורום הדגישה את חוסנה של המערכת הבנקאית הישראלית: "המערכת הבנקאית איתנה וחזקה. יש לנו בסיס הון חזק ויציב, ויש לנו יכולת לתת את המענה ללקוחות שלנו, גם במצבי קיצון".

בנוסף, הדגישה אביטן את חשיבותה של תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים בתקופה מאתגרת זו, בדגש על העסקים הממוקמים בצפון ובדרום ואת תפקידם המרכזי של הבנקים בסיוע לעסקים אלו להתמודד עם האתגרים. יחד עם זאת, ציינה כי הם אינם מחליפים את תפקידה של הממשלה באחריות לדאוג לתושביה ולבעלי העסקים.

פורום בוגרי אוניברסיטת חיפה - בנק מרכנתיל. גיא יחיאלי,
פורום בוגרי אוניברסיטת חיפה - בנק מרכנתיל/גיא יחיאלי

עוד הוסיפה אביטן: "לפני 4 שנים התמודדנו עם משבר הקורונה וההשלכות העסקיות בגינה, שנתיים לאחר מכן, המשק הישראלי החל להסתגל לסביבת ריבית מאתגרת שממשיכה להשפיע על גידול בהוצאות המימון של החברות ומקשה על יכולת ההחזר של הלוואות הציבור ומשקי הבית. נכון לתקופה הנוכחית, ללא צפי למהלכי הקטנה נוספים. לצד אירועים אלו ולהמשכם, ב -7.10.23 פרצה מלחמת 'חרבות ברזל'. ארבע שנים עם רצף אירועים משמעותיים, הוא אתגר מורכב בהתמודדות הכלכלית, פיננסית, עסקית, אישית".

האירוע נערך בנוכחות בכירים נוספים, בהם פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, יואל פלדשו, נשיא אגודת ידידי אוניברסיטת חיפה בישראל, ואליענה דן, מנכ"לית אגודת הידידים ואחרים. פורום HighFA ימשיך להיות במה מרכזית לדיונים חשובים על עתידה של החברה והכלכלה הישראלית, ומחזק את הקשר בין בוגרי ובוגרות אוניברסיטת חיפה לתעשייה ולמגזר הציבורי.

  • עוד באותו נושא:
  • מרכנתיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully