וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת עתק של 200 מיליון שקל הביאה להקמת בית ספר לרפואה בחיפה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 12:58

היום הונחה אבן הפינה לפקולטה לרפואה שתיפתח ב-2025 בשותפות מרכז רפואי כרמל, והוא מיועד להיות במתכונת לימודים של שש שנים: "חשיבות אסטרטגית, מגדלור של תקווה"

יעל שנער, מספר שתיים ברשימת הירוקים בחיפה בדיבייט באוניברסיטת חיפה/יואב איתיאל

תרומת עתק בגובה 200 מיליון שקל הביאה להקמת בית ספר לרפואה באוניברסיטת חיפה. היום הונחה אבן הפינה לפקולטה החדשה, שעתידה להיפתח ב-2025 בכפוף לאישור תוכניות הלימוד על ידי המל"ג.

בית הספר לרפואה ייקרא ע"ש הרטה ופול עמיר, כאשר הרטה עמיר היא התורמת הגדולה ביותר של אוניברסיטת חיפה יחד עם בעלה פול עמיר ז"ל. בנוסף לתרומה זו, האוניברסיטה גייסה עד כה כ-50 מיליון שקל נוספים לטובת הקמת בית הספר. הפרוייקטור שמוביל את הקמת בית הספר ומי שמיועד לעמוד בראשו הוא פרופ' חיים ביטרמן, מבכירי אנשי הרפואה בישראל.

"זהו יום היסטורי לאוניברסיטת חיפה, ויום חג למדינת ישראל ולצפון בפרט. לאורך השנים, המטרה של פול ושלי הייתה לחזק את מדינת ישראל בכלל ואת צפון המדינה בפרט, והקמת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה היא הגשמה של החזון שלנו. בית ספר נוסף לרפואה חשוב הרבה יותר, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, במיוחד כשהצורך בחיזוק מערך הרפואה בישראל הוא כה משמעותי. אני גאה להיות חלק מהפרויקט המרגש הזה", אמרה הרטה עמיר.

הנחת אבן הפינה. איתמר טל,
הנחת אבן הפינה, היום. "גשמה של החזון שלנו, במיוחד בתקופה מאתגרת זו"/איתמר טל

בטקס החגיגי שהתקיים במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-52 של האוניברסיטה, נכחו הנהלת האוניברסיטה, יו"ר ות"ת פרופ' יוסי מקורי, מנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי כהן, מנכ"ל מרכז רפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג ועוד. בית הספר לרפואה יוקם בשותפות עם מרכז רפואי כרמל והוא מיועד להיות במתכונת לימודים 6 שנתית.

"המועצה להשכלה גבוהה זיהתה את החשיבות האסטרטגית של הקמת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה. ראינו הזדמנות לא רק להרחיב את לימודי הרפואה בישראל, אלא להתאים אותם לצרכים המיוחדים של צפון המדינה ואוניברסיטת חיפה, לה היסטוריה ארוכה של מחויבות חברתית, היא המוסד המתאים למשימה הזו. בית הספר החדש לרפואה יהיה מגדלור של תקווה ומרכז של מחקר מצטיין, הקולט מוחות מעולים, שיהפכו מנהיגי הרפואה המקצועיים והאנושיים של המחר. הוא יטפח אווירה של מחקר, שתעודד חברי סגל וסטודנטים לבצע מחקרים פורצי דרך, שיעסקו בצרכי הרפואה והטיפול העכשוויים", אמר פרופ' יוסי מקורי, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג).

כאמור, כל תוכניות הלימודים של בית הספר הוגשו למל"ג ובכפוף לאישורה, ההרשמה לבית הספר תפתח לקראת שנת 2025, כשעל פי המתוכנן, מדובר על עשרות סטודנטים וסטודנטיות שיוכלו להתקבל ללימודים בכל שנה. הקמת בית הספר מגיעה על רקע המחסור החמור ברופאים בישראל, כאשר המחסור ברופאים בצפון גדול וחמור הרבה יותר, בהשוואה למרכז. אחת מהמטרות המרכזיות של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה היא לחזק את הרפואה בצפון, לא רק דרך הלימודים וההכשרה הקלינית של הסטודנטים בבית חולים כרמל, אלא גם באמצעות מתן מלגות ופעולות נוספות שישאירו את הבוגרים והבוגרות כרופאים בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully