וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקס היתה אמורה לפתוח 40 בתי קפה, בגלל המלחמה החוזה בוטל

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 14:36

רשת פוקס קיבלה בשנה שעברה את רישיון לעשר שנים של הרשת הבינלאומית Pret A Manger להקמת לפחות 40 סניפים, אך כעת הרשת מבטלת את הרישיון: "התקיימותו של אירוע כוח עליון כתוצאה מהמלחמה והשפעתה הנטענת על היכולת לבצע פעולות נדרשות לפתיחת הפעילות"

נבחרת פוקס. צילומי חורף 2023 (ריאיון: עידן זקן)/מעריב

בגלל המלחמה: פוקס של הראל ויזל איבדה חוזה גדול לפתיחת רשת בתי קפה בישראל. חברת פוקס דיווחה היום לבורסה כי הרשת הבינלאומית Pret A Manger, עמה חתמה על הסכם בשנה שעברה להקמת 40 סניפי קפה בישראל, נסוגה מההסכם וביטלה את רישיון פוקס כשהיא נתלית במלחמה.

לפי הדיווח, "ביום 30 במאי 2024, הודיעה פרט על החלטתה לבטל את הסכם הרישיון, וזאת, לטענת פרט, לאור התקיימותו של אירוע כוח עליון (force majeure) כתוצאה מהמלחמה שהחלה ביום 7 באוקטובר 2023 והשפעתה הנטענת על יכולתה של פרט לבצע פעולות מקדימות נדרשות לפתיחת הפעילות על פי הסכם הרישיון".

פוקס מדווחת עוד כי "בהתאם לעמדת יועציה המשפטיים של החברה, קיימות טענות טובות כנגד ביטול הסכם הרישיון על ידי פרט וביחס לזכויותיה של החברה על פי הסכם הרישיון. החברה השיבה לפרט באמצעות יועציה המשפטיים של כי הם דוחים את הודעת פרט וההנמקות הנכללות בה".

הראל ויזל מנכל ובעלים קבוצת פוקס. דימה טליאנסקי,
ויזל./דימה טליאנסקי

הקמת רשת בתי הקפה היתה אמורה להיות דריסת הרגל הראשונה של קבוצת פוקס בתחום המזון, ובחברה אמרו בזמנו כי "מדובר בנדבך חשוב לגיוון הפורטפוליו של מותגי הקבוצה והרחבת תחומי פעילותה". החברה היתה אמורה להשקיע כ-36 מיליון שקל בשלוש השנים הראשונות.

Pret A Manger מתמחה בקפה איכותי ומזון טרי מוכן במקום, ומונה למעלה מ-600 סניפים ב-15 מדינות שונות ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואסיה. Pret A Manger נוסדה בלונדון, אנגליה, בשנת 1986, שם ממוקמים משרדיה הראשיים, ומעסיקה למעלה מ-13,000 עובדים ברחבי העולם.

פוקס חברה אליה באמצעות חברה בת שכללה שותפות עם קבוצת ההסעדה ירזין סלע, בבעלות האחים יורם וארי ירזין ויובל סלע, הפועלת בתחום המסעדות מעל 30 שנה ומפעילה בין היתר את מגזינו, קפה איטליה, זוזוברה, רשת הפיצריות טוני וספה ועוד. פוקס החזיקה 80% מהחברה המשותפת וירזין סלע ב-20% הנותרים. לחברה המשותפת כבר מונה מנכ"ל שהיה אמור להוביל את הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully