וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעין הסערה: ניהול סיכונים פיננסיים בעולם משתנה

בני אברהם, טור אורח

2.6.2024 / 14:13

ככל שאי-הוודאות גדלה, על ארגונים פיננסיים ובלתי פיננסיים לאמץ אסטרטגיות פרואקטיביות על מנת לשמור על פעילותם, המוניטין שלהם, והשרידות שלהם בטווח הארוך. אך מהם המרכיבים החיוניים לניהול מוצלח של סיכונים פיננסיים בעולם כה דינמי?

ירידות בשוק ההון וול סטריט. GettyImages
תקופה קשה. וול סטריט בזמן הקורונה/GettyImages

בשנים האחרונות, הנוף העסקי ניצב בפני שורה של אתגרים חסרי תקדים. ממגפת הקורונה ועד למלחמה באוקראינה, ומהפיכות פוליטיות ועד סכסוכים בעזה ובצפון - כל אלה הדגישו את הצורך בניהול סיכונים פיננסיים יעיל. ככל שאי-הוודאות גדלה, על ארגונים פיננסיים ובלתי פיננסיים לאמץ אסטרטגיות פרואקטיביות על מנת לשמור על פעילותם, המוניטין שלהם, והשרידות שלהם בטווח הארוך. אך מהם המרכיבים החיוניים לניהול מוצלח של סיכונים פיננסיים בעולם כה דינמי?

בואו נתחיל עם האוטומציה. הפיכתה לכלי מרכזי בניהול סיכונים פיננסיים מהירה ויעילה היא הכרחית בעידן הדיגיטלי. על ידי שימוש בטכנולוגיה לאוטומציה של משימות שגרתיות, הארגונים יכולים לשפר את היעילות ולהפחית טעויות אנוש. אוטומציה מאפשרת איסוף נתונים, ניתוח ודיווח בצורה מהירה ומדויקת יותר, ומשחררת משאבים לקבלת החלטות אסטרטגיות. זה לא רק חוסך זמן, אלא גם מאפשר תגובה מהירה יותר לתנאי השוק המשתנים. היכולת להגיב באופן מיידי ומדויק לסיכונים מתעוררים יכולה להיות ההבדל בין יציבות תפעולית לכאוס מוחלט.

גישה הוליסטית להערכת סיכונים היא מרכיב נוסף חיוני. על ידי שילוב נתונים ממקורות שונים וניתוחם בעזרת כלים מתקדמים, ארגונים יכולים לחשוף דפוסים ומתאמים שאולי היו נעלמים מעיניהם. ההבנה המקיפה הזו של הסיכונים הפוטנציאליים מספקת רמה גבוהה יותר של דיוק ויכולת חיזוי, מה שמאפשר קבלת החלטות מושכלת יותר. כאשר הארגון רואה את התמונה המלאה, הוא יכול לנקוט בצעדים יזומים לטיפול בסיכונים לפני שהם הופכים לבעיות חמורות.

בסביבה העסקית המהירה של היום, המהירות שבה ארגונים מגיבים לסיכונים פיננסיים היא קריטית. כלים לניטור סיכונים בזמן אמת מאפשרים זיהוי מהיר ותגובה מיידית לאיומים. כלים אלה מאפשרים לארגונים לפקח על מדדי סיכונים מרכזיים באופן מתמיד, ומאפשרים להם לנקוט צעדים מהירים להפחתת סיכונים. הצלחת יישום ניטור בזמן אמת הוכיחה את עצמה כמשפרת את תוצאות ניהול הסיכונים ואת החוסן העסקי. במילים פשוטות, היכולת לפעול במהירות יכולה להוות את ההבדל בין שרידות במשבר לבין כישלון מוחלט.

בנימין אברהם. אייל טואג,
בנימין אברהם/אייל טואג

ואיך אפשר לדבר על חדשנות בניהול סיכונים בלי להזכיר את הבינה המלאכותית (AI). זו מביאה עמה פוטנציאל עצום לשדרג את ניהול הסיכונים באמצעות אלגוריתמים מתקדמים ולמידת מכונה. על ידי ניתוח מערכי נתונים מסיביים, AI יכול לזהות סיכונים מתעוררים ולהעניק תובנות שניתן לפעול על פיהן. יכולת זו מאפשרת לארגונים לקבל החלטות מושכלות ויזומות, ולהיות מוכנים טוב יותר להתמודד עם איומים פוטנציאליים. השילוב של AI באסטרטגיות ניהול סיכונים משפר משמעותית את היכולת לצפות סיכונים ולהפחיתם.

לסיכום, ככל שסביבת ניהול הסיכונים ממשיכה להתפתח, ארגונים חייבים לאמץ אסטרטגיות וטכנולוגיות חדשניות לניהול סיכונים ביעילות. אוטומציה, שילוב נתונים מקיף, ניטור בזמן אמת ובינה מלאכותית הם מרכיבים חיוניים של מסגרת חזקה לניהול סיכונים. גישות אלו מעצימות ארגונים לנווט את סערת הסיכונים הפיננסיים בביטחון, ותומכות בהצלחתם ארוכת הטווח. השקעה במשאבים הדרושים, בכישרון ובתשתית היא הכרחית כדי שארגונים ישגשגו בנוף מאתגר זה. סערות הסיכונים הפיננסיים אינן פוסקות, ורק על ידי אימוץ אמצעים יזומים אלו, ארגונים יכולים להבטיח את חוסנם ויציבותם מול אי ודאות. אין זמן טוב יותר לפעול מאשר עכשיו.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל סטארט-אפ הפינטק okoora.

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully