וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב בשפל של 10 שנים - ירד במארס ל-62.5 נקודות

יהודה שויצר

25.3.2003 / 17:23

ביטחון הצרכנים ירד ב-9 מתוך 10 החודשים האחרונים והוא עלול לפגוע בצריכה הפרטית, האחראית לכשני שלישים מכלכלת ארה"ב; בפברואר נרשמה רמה של 64.8 נקודות



מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל בחודש מארס לשפל של 10 שנים על רקע ההתפתחויות במלחמה בעיראק והאמרת מחירי האנרגיה. המדד, המהווה אינדיקציה לפעילות הכלכלית במשק, ירד ל-62.5 נקודות - הרמה הנמוכה מאז אוקטובר 1993, מרמה של 64.8 נקודות בפברואר.



ביטחון הצרכנים ירד ב-9 מתוך 10 החודשים האחרונים והוא עלול לפגוע בצריכה הפרטית, האחראית לכשני שלישים מכלכלת ארה"ב. הירידה הנוכחית, באה לאחר ירידה חדה של 15 נקודות שנרשמה בחודש הקודם.



המדד ירד לרמות שפל שאפיינו אותו בתקופת מלחמת המפרץ, אך נסיון העבר מלמד כי עם תום כל מלחמה נרשמת עלייה חדה בביטחון הצרכנים. לשם המחשה, בחודשיים שחלפו לאחר מלחמת המפרץ בשנת 1991 זינק המדד ב-26 נקודות.



מדד התנאים העכשוויים, האומד את עמדות הציבור האמריקאי לגבי מצבו הנוכחי והעתידי, נפל במארס ל-62.4 נקודות, מ-63.5 נקודות בחודש פברואר.



מאז מארס 2001, אז החל השפל הכלכלי הנוכחי, הכלכלה האמריקאית איבדה כ-1.7 מיליון משרות. שיעור האבטלה במשק עומד על 5.8% וכל התחזיות מצביעות על החמרה במצב בחודשים הקרובים.



לנפילה בביטחון הצרכנים תרמה גם העלייה החדה במחירי הבנזין שהעלתה את ההוצאות של הציבור האמריקאי בשיעור ניכר. למרות עליית מחירי האנרגיה, הגורם המכריע שהוביל למדד הנמוך כרוך במלחמה בעיראק, ובהערכה הגורפת כי מערכה זו צפויה להיות ארוכה מכפי שהוערך עד עתה.



מדד ביטחון הצרכנים הוא סקר הנערך בקרב 5,000 בתי אב בארה"ב. בסקר נשאלים האנשים לגבי מצבם הכלכלי, לגבי מצבם התעסוקתי ולגבי תוכניותיהם העתידיות בנוגע להוצאת כספים.



השוק עוקב בקפידה אחר מדד ביטחון הצרכנים על מנת לנסות וללמוד האם הצריכה הפרטית, האחראית על שני שלישים מהפעילות הכלכלית בארה"ב, תשמור על כוחה. עד עתה שמרה הצריכה הפרטית על רמותיה הגבוהות חרף הפגיעה בביטחון הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully