וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת ענק של מיליארד שקל לאוניברסיטת בר-אילן

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 14:31

מדובר בתרומה הגבוהה ביותר שקיבלה האוניברסיטה אי פעם ובאחת מהתרומות הגדולות שניתנו לאוניברסיטאות בישראל; התרומה ניתנה מירושה של יהודי אמריקני שהשתתף במלחמת העולם השנייה וראה בישראל בית בטוח לעם היהודי

חברי "זהו זה" בסרטון שצילמו בתגובה לכך שהוענק להם תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן/יח"צ

תרומת ענק לאוניברסיטת בר-אילן: נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן הודיע היום לחבר הנאמנים של האוניברסיטה על תרומה בשווי מיליארד שקל שהוענקה לצורך השקעה במדע. מדובר בתרומה הגדולה ביותר שניתנה לאוניברסיטת בר-אילן מאז היווסדה, ומהתרומות הגדולות ביותר שניתנו לאוניברסיטאות בישראל.

התרומה ניתנה מעיזבון הירושה של יהודי מצפון אמריקה, בוגר אוניברסיטת קולומביה שהשתתף במלחמת העולם השנייה כחייל בצבא ארה"ב. לפי בר-אילן, הוא "ראה במדינת ישראל בית בטוח לעם היהודי והכיר בחשיבות יציבותה הכלכלית והחברתית. התורם בחר להשקיע את הונו באוניברסיטת בר-אילן כמוסד מחקרי המסוגל לקבל עליו את המשימה הגדולה - לפתח חוסן טכנולוגי מבוסס מדע בישראל".

בר-אילן תגייס בשלב הראשון עשרות חוקרות וחוקרים מצטיינים במדעי Deep Tech כמו אנרגיה, סביבה, בריאות, הנדסה, ביו קונברז'נס, קוונטום, סייבר, AI ועיבוד שפה טבעית. בנוסף תקים עשרות מעבדות מחקר מתקדמות, תתמוך בקידום סטודנטים לתארים מתקדמים.

נשיא בר אילן אריה צבן. ענת קזולה,
נשיא בר אילן אריה צבן/ענת קזולה

בדבריו לחבר הנאמנים אמר נשיא האוניברסיטה צבן "התורם, איש בעל השכלה אקדמית רחבה, האמין שפיתוח החוסן הטכנולוגי של ישראל נשען בראש ובראשונה על מדע פורץ דרך. בביקוריו בישראל התרשם שלאוניברסיטת בר-אילן יש השפעה רבה בתחומים המרכזיים לקיומה של המדינה, בזכות התשתיות המדעיות המבוססות שלה והמעורבות העמוקה בחיי החברה בישראל על כל גווניה.

"נשקיע את מתנת הירושה בשווי מיליארד שקל בפיתוח מדעי ה־Deep Tech שישפיעו על עתידה של ישראל והאנושות כולה. זו רק ההתחלה ואני קורא לשותפים נוספים להצטרף לדרך המדע שאנחנו מובילים למען החברה והכלכלה שלנו".

"משימה גדולה לפנינו", אמר פרופ' צבן לסיכום דבריו מול חבר הנאמנים. "מדינת ישראל, היום יותר מתמיד, זקוקה לתמיכה והשקעות במדע ובהון האנושי שלה. החוסן הטכנולוגי שלנו, המבוסס מדע, הוא המפתח לחברה וכלכלה משגשגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully