וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיראו מופתעים: משלחת ה-OECD צפויה להכריז על ישראל כשיאנית יוקר המחיה‎

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 14:52

בדוחות קודמים צוין שישראל עלתה למקום הראשון ביוקר המחיה ורמת המחירים בישראל גבוהה ב־38% מממוצע הארגון. מאז ישראל לא רק שלא התקדמה בנושא אלא הידרדרה, פער המחירים גדל והיא עדיין אלופת הארגון בנושא

מזכ"ל ה-OECD אנחל גוריה בוועידת מעריב/מעריב

משלחת מטעם ארגון מדינות ה-OECD מגיעה לישראל, למתן סקירה כלכלית מעמיקה על מצב המשק. הסקירה מתפרסמת אחת לשנתיים על ידי מחלקה ייעודית בארגון, המתמקדת ועוקבת אחר השינויים בכלכלה ובמדיניות המדינה הנסקרת.

במהלך הביקור תיפגש המשלחת עם נציגי משרד הכלכלה, נציגים ממשרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, בנק ישראל, רשות התחרות, המועצה הלאומית לכלכלה, רשות החדשנות, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מרכז טאוב, מכון אהרון, מכון רייז ומכון שורש.בדוח תוקדש תשומת לב מיוחדת לנושא יוקר המחיה.

בדוחות קודמים צוין שישראל עלתה למקום הראשון ביוקר המחיה ורמת המחירים בישראל גבוהה ב־38% מממוצע הארגון. מאז ישראל לא רק שלא התקדמה בנושא אלא הידרדרה, פער המחירים גדל והיא עדיין "אלופת הארגון" בנושא.

מוצרי חלב בסניף שופרסל דיל, קצרין, 2 במאי 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
בדוח הקודם הפער עמד על 38%, מאז המצב הידרדר/פלאש 90, מיכאל גלעדי

בדוח לשנת 2023 צוין שכלכלת ישראל נהנית מאיתנות ושיעורי צמיחה חיוביים, אך עליה ליישם מדיניות מוניטרית הדוקה כדי לרסן את עליית האינפלציה. שיעור ההשתתפות בשוק העבודה אינו מספיק ויש צורך בהעלאת הפריון, בהשקעות בבריאות ובהאצת ההשקעות בטכנולוגיות ירוקות. מטרת כותבי הדוח היא לספק ניתוח מעמיק של התפתחויות כלכליות במדינה, אתגרים כלכליים והמלצות למדיניות עתידית שתסייע בהתמודדות עם אתגרים אלה.

על רקע אתגר יוקר המחיה מקדם שר הכלכלה ניר ברקת את רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". הרפורמה נועדה להוריד חסמים בירוקרטיים ליבוא, מה שצפוי לפתוח את השוק הישראלי לתחרות, ובהמשך גם להוביל להוזלת מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully