וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר שנלחם באנטישמיות מכר 10% מהקרן: הרוכשת הישראלית נחשפת

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 15:18

המיליארדר ביל אקמן הפך לפנים העסקיות של המאבק באנטישמיות בארה"ב. חברת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים היא אחת מאלה שרכשו חלק מקרן הגידור שלו: "ביצועי היתר של הקרן היכו את מדדי הייחוס"

היכל מנורה מבטחים מואר בצהוב/יחצ

חברת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים היא אחת מרוכשות 10% מקרן הגידור 'פרשינג סקוור' האמריקאית, הנמצאת בבעלות המיליארדר היהודי ביל אקמן, ואשר נרכשו תמורת כ-1.05 מיליארד דולר.

חברת הביטוח והפנסיה הישראלית נחשפת 3 ימים לאחר דיווח הוולסטריט ג'ורנל על כוונת אקמן למכור כעשירית מקרן הגידור שלו. מטרת המכירה היא הכנסת כספים לקרן, ככל הנראה לטובת הון ראשוני לקרנות הנוספות שבכוונתו להקים.

על פי דיווח של בלומברג, שחשף את הרוכשות לראשונה, למנורה מצטרפים גם Arch Capital Group, BTG Pactual, ICONIQ investment mangament, ונוספים. מנורה עצמה הודיעה כי השקיעה כ-70 מיליון דולר, אשר כעת ערכם עבר עומד על כ-120 מיליון דולר.

ביל אקמן. Bryan Bedder, GettyImages
אקמן. מכר 10% מהקרן תמורת 10.05 מיליארד דולר/GettyImages, Bryan Bedder

מנורה הודיעה עוד כי ההשקעה החלה כבר לפני כ-8 חודשים, וכי כעת היא מחזיקה בכ-1.2% מהקרן. "לאחר בדיקת נאותות מקיפה" נכתב בהודעת מנורה "הוחלט להשקיע בקרן לנוכח ביצועי היתר שלה, אשר היכו את מדדי הייחוס בצורה, וזאת במשך למעלה מ-20 שנות פעילותה. ממועד ההשקעה ועד היום הרוויחו עמיתי ומבוטחי קבוצת מנורה מבטחים תשואה של כ-40%."

ביל אקמן הפך לדמות מוכרת בישראל לאחר שמתחילת המלחמה צייץ כנגד המוחים הפרו פלסטינים ובעד ישראל, הבעיה מחאה על אוזלת ידן של אוניברסיטאות האמריקאיות ודרך התנהלותן והתבטאותן, משך תרומות מגופים שהתבטאו נגד ישראל, ואף צייץ לאחר התבטאות ביידן בתחילת פברואר האחרון כי תגובת ישראל בעזה "מוגזמת", כי ביידן "גמור" (פוליטית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully