וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים הן רוב מבין עובדי משרדי הממשלה, אך מרוויחות כ-18% פחות מגברים

4.6.2024 / 7:50

לפי מחקר שערך האוצר בקרב 33 אלף עובדים עולה כי כ-40% מהפער הוא בשל שעות עבודה רבות יותר, ובנוסף לכך גברים מועסקים באופן יחסי במשרות מכניסות יותר בדירוג גבוה יותר. ישראל שנייה במבין מדינות ה-OECD בפערי שכר בין נשים לגברים

יום האישה 2024: 19 נשים נמצאות בשבי חמאס-״אם הן לא שבות, אנחנו לא שוות!״/דוברות מטה משפחות החטופים

מחקר שנערך באוצר מגלה פערי שכר משמעותיים בין נשים לגברים במשרדי הממשלה. נשים מהוות את רוב העובדים במשרדים אלה והן כ-60% מכלל העובדים, אך גברים מרוויחים בממוצע 16%-18% יותר מהן.

לפי נתוני המחקר, ישראל במקום השני ב-OECD בפערי שכר בין נשים לגברים העומדים על 25% בקרב שכירים. הממוצע הכללי במדינות אלה עומד על 12% ובישראל הפער יותר מכפול.

במסגרת המחקר נבדקו השכר, שעות העבודה, ומאפייניהם של כ-33,000 עובדים במשרדי הממשלה בין השנים 2022-2016.

הסיבות פערי השכר בין נשים לגברים במשרדי הממשלה. מערכת וואלה, צילום מסך
"הפערים הצטמצמו בעשורים האחרונים אך לא נעלמו"/צילום מסך, מערכת וואלה

מהממצאים עולה כי 40% מפערי השכר בין נשים לגברים נובעים מהיקף העבודה הנוספת של העובדים, מהשתייכות תעסוקתית (כלומר גברים מועסקים יותר בדירוגים בעלי שכר גבוה יותר), ומרמת בכירות גבוהה יותר של גברים לעומת נשים. העבודה הנוספת התגלתה כמרכיב החשוב ביותר בהיווצרות פערי השכר.

23% מהפער הוא בשל דירוג העובד ו-16% בשל המדרג, כלומר גברים מועסקים יותר באופן יחסי בדירוגים בהם השכר הממוצע גבוה יותר נוכן וטים לאייש משרות בכירות יותר ביחס לנשים.

על אף הסדרי העבודה המקלים המוצעים להורים בשירות המדינה, הורים מבצעים פחות שעות נוספות ממי שאינם הורים. בהתחשב בכך שמרבית העובדים בעלי הסדרי הורות הם נשים, גם למאפיין זה השפעה משמעותית על פערי השכר. נתון זה מחדד את חשיבותם של תנאי העבודה כמשפיעים על דפוסי תעסוקה ושכר של אימהות בפרט והורים בכלל, ואת הצורך בהתאמת תנאים אלה להורים עובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פערי שכר בין נשים לגברים במדינות ה-OECD. מערכת וואלה, צילום מסך
פערי שכר בין נשים לגברים במדינות ה-OECD/צילום מסך, מערכת וואלה

בישראל, נשים מהוות יותר מ-60% מכוח העבודה במגזר הציבורי, הנחשב למקום עבודה "ידידותי" יותר עבור נשים. זאת בשל גורמים הנחשבים מקלים, כגון כמות מוגדלת של ימי חופשה ומחלה ביחס למגזר הפרטי וזכויות מוגדלות להורים, כגון ימי עבודה מקוצרים. עם זאת, גברים במגזר הציבורי מועסקים במקצועות או בדירוגים בעלי שכר גבוה יותר, ונוטים לאייש משרות בכירות יותר מנשים בעלות מאפיינים דומים.

באוצר מסבירים כי "פערי שכר בין גברים לנשים קיימים בכל המדינות המפותחות, גם בסקטורים בהם נשים מהוות את רוב כוח העבודה. פערים אלו הצטמצמו בעשורים האחרונים אך לא נעלמו, גם במגזר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully