וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליות בוול סטריט מתחזקות בהובלת מניות הפיננסים; ג'יי.פי מורגן עולה ב-3.5%

יהודה שויצר

25.3.2003 / 23:17

חברת התרופות פייזר עולה ב-2.8% לאחר שנודע כי הגיעה להסכם עם פרמסיה; איירבורן, חברת השילוח השלישית בגודלה בארה"ב, עולה ב-10% לאחר שדויטשה פוסט הודיעה על רכישתה



עליות השערים בוול סטריט מתחזקות על רקע התקדמות כוחות הקואליציה בעיראק ובעקבות ירידה מתונה מהצפוי במדד ביטחון הצרכנים לחודש מארס. הנאסד"ק עולה בכ-1.7% והדאו ג'ונס מוסיף כ-1%.



כוחות ארה"ב ובעלות בריתה נמצאים 70 ק"מ מבגדאד, לאחר שחצו את נהר הפרת. האמריקאים מפגיזים עמדות של משמר הרפובליקה של סדאם חוסיין, ובבצרה מנעו פריצת כוח שריון עיראקי דרך טבעת מצור. לפי הערכות יגיעו הכוחות האמריקאיים לבגדאד עד מחר, לקראת רגע מכריע בלחימה, כפי שכינה זאת ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר. כוחות עיראק טענו שהפילו מסוק אמריקאי ולקחו בשבי חיילים וקצינים אמריקאים. רשת CBS דיווחה כי עיראק תתיר לחייליה להשתמש בנשק כימי ברגע שארה"ב תחצה קו אדום סביב בגדאד.



בזירת המקרו, מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל בחודש מארס לשפל של 10 שנים על רקע ההתפתחויות במלחמה בעיראק והאמרת מחירי האנרגיה. המדד, המהווה אינדיקציה לפעילות הכלכלית במשק, ירד ל-62.5 נקודות - הרמה הנמוכה מאז אוקטובר 1993 - מרמה של 64.8 נקודות בפברואר. ביטחון הצרכנים ירד ב-9 מתוך 10 החודשים האחרונים והוא עלול לפגוע בצריכה הפרטית, האחראית לכשני שלישים מכלכלת ארה"ב. הירידה הנוכחית, באה לאחר ירידה חדה של 15 נקודות שנרשמה בחודש הקודם.



חברת הדיוור והשילוח הגרמנית דויטשה פוסט הודיעה על רכישת איירבורן, חברת השילוח השלישית בגודלה בארה"ב. DHL, החטיבה האמריקאית של דויטשה פוסט, תרכוש את רשת השילוח הקרקעית של איירבורן (סימול ABF) תמורת 1.05 מיליארד דולר. תנאי העסקה קובעים כי דויטשה פוסט תשלם 21.25 דולר לכל מניה של איירבורן תמורת נכסיה - פרמיה של 18%. המניה מזנקת ב-10% לאחר שאתמול עלתה ב-8.2%.



חברת אבטחת המידע סימנטק (סימול SYMC) עולה ב-4%, לאחר ש-S&P הודיעה כי תצורף למדד S&P 500 במקום האוסהולד אינטרנשונל, ב-28 במארס.



מניות הבנקים הגדולות מתחזקות בהובלת ג'יי.פי מורגן שעולה ב-3.5%; סיטיגרופ מתחזקת ב-1%.



ג'ון תורנטון, נשיא משותף של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, התפטר במפתיע מתפקידו. עזיבתו פותחת את המאבק לראשות הבנק לאחר עזיבתו של המנכ"ל הנוכחי, הנרי פולסון. תורנטון עוזב את תפקידו הבכיר, בו הרוויח 11.2 מיליון דולר בשנה שעברה, לטובת משרת הוראה באוניברסיטת טסינגהואה בבייג'ין. מניית גולדמן סאקס עולה ב-1.4%.



חברת התרופות פייזר (סימול PFE) עולה ב-2.8% לאחר שנודע כי היא ופרמסיה הגיעו להסכם עם נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב לאישור המיזוג ביניהן. פייזר צפויה לקבל מה-FTC אישור לרכישת פרמסיה תמורת 56 מיליארד דולר. החברות צפויות לוותר על כמה מהתרופות שלהן כדי לעמוד בדרישות ההגבלים העסקיים. נוברטיס תרכוש מפייזר תרופה ניסיונית תמורת 225 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully