וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ'/ח שרית סיון מונתה לנשיאת המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

4.6.2024 / 14:14

סיון מחליפה בתפקידה את פרופ' אריה מהרשק שכיהן כנשיא המכללה החל משנת 2012 ופרש לגמלאות אחרי 12 שנות כהונה

פרופ'ח שרית סיון מונתה לנשיאת המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל. ErezBit,
פרופ'ח שרית סיון מונתה לנשיאת המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל/ErezBit

פרופ'/ח שרית סיון מונתה לנשיאת המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל. סיון מחליפה בתפקידה את פרופ' אריה מהרשק שכיהן כנשיא המכללה החל משנת 2012 ופרש לגמלאות אחרי 12 שנות כהונה.

פרופ'/ח סיון הינה בוגרת הטכניון בשלושת תאריה. את הדוקטורט השלימה בהנדסה ביו רפואית בטכניון. עבודת הדוקטורט שלה עסקה בנגזרות המוגלובין כחומרים נושאי חמצן. מחקריה של פרופ'/ח סיון עוסקים, בין היתר, בתחום הביופיזיקה של רקמות חיבור בבריאות, מחלה והזדקנות ובפיתוח ביוחומרים לרגנרציה ושיקום של רקמות אלה.

פרופ'/ח סיון זכתה במלגת מארי קירי במסגרתה השלימה פוסט דוקטורט באוניברסיטת אוקספורד באנגליה בנושא של פיתוח חומרים חליפיים לדיסק בינחולייתי. בשנת 2013 הצטרפה פרופ' סיון למחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה במכללה וכיהנה בתפקיד ראש המחלקה קרוב ל-5 שנים, במהלכן הקימה את מעבדות המחקר ומעבדת הפיילוט החצי-תעשייתית. בשנת 2015 הוענק לה התואר פרופ' חבר. בשש השנים האחרונות כיהנה כמשנה לנשיא המכללה לעניינים אקדמיים, תפקיד המקביל לרקטור.

לאורך שנות עבודתה פרופ'/ח סיון זכתה במלגות ומענקי מחקר רבים. בשנת 2012 היתה פרופ'/ח סיון לישראלית הראשונה שזכתה בפרס היוקרתי ע"ש מארי קירי, מטעם האיחוד האירופאי, בקטגוריה של חדשנות ויזמות במדע על פיתוח ביוחומרים לטיפול בניוון של רקמות חיבור (דיסק וסחוס). בשנת 2021 זכתה פרופ'/ח סיון יחד עם עמיתתה ד"ר מיכל עמית במענק המחקר היוקרתי של הקרן הלאומית למדע (ISF) בנושא חומרים הניתנים להזרקה עבור ריפוי של דיסק בינחולייתי בסכום של כמיליון ורבע ₪. בשנת 2022 זכתה שוב במענק המחקר היוקרתי ISF עם עמיתתה ד"ר מירית שרעבי בנושא ביומימטיקה מבנית של ממשקי דיסק בין-חולייתי, בסכום העולה על מיליון שקל. במכללה האקדמית להנדסה בראודה כרמיאל לומדים כיום למעלה מ-3,000 סטודנטים לתואר ראשון ושני בהנדסה.

פרופ'/ח שרית סיון: "אני נרגשת על בחירתי לתפקיד ורואה בו שליחות חינוכית, חברתית ואקדמית מהמעלה הראשונה. בכוונתי לפעול ככל יכולתי לטובת המשך התפתחות המכללה בתקופה מורכבת זו".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully