וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנותקי קשר בצפון: "אנחנו נצורים שבוע בלי טלפון, סלולר ואינטרנט. זה לא אמיתי"

4.6.2024 / 14:36

במושב מרגליות המופגז נפגע ארון של בזק וכבר שבוע שהיישוב מנותק מתקשורת: "בשביל להוציא שיחה צריך ללכת שני קילומטר". תגובת בזק: "הנושא מוכר ויטופל ברגע שיתקבל האישור הביטחוני המתאים להגעת הצוותים"

שריפה במושב מרגליות/יוסי דודפור, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול פרצה שריפה גדולה במושב מרגליות. כיתת הכוננות של המושב על שני רכבי הכיבוי הקטנים שלה, עם זרנוק וצינורות גינה ובעזרת כיתת הכוננות של קיבוץ מנרה שהתנדבה לסייע עם מעט ציוד הכיבוי שיש ברשותה, נלחמו שעות ארוכות בלהבות לתוך הלילה. בני המשפחות שלהם לא ידעו מה מצבם. הסיבה מוציאה מהדעת: כבר שבוע שהמושב מנותק מרשת הטלפון, האינטרנט והסלולר ואין מושיע. מי שרוצה להוציא שיחה או להתחבר לרשת, צריך לצעוד קילומטרים ברגל.

"עשרה ימים אנחנו בלי בזק, ואתמול המושב קרס", סיפר יוני יעקבי, סגן הרבש"צ וחבר כיתת הכוננות בראיון ל-104.5FM רדיו צפון, "לא חשמל, לא קווי טלפון, מזל שהיו מים. באיזשהו שלב נכנסו הגנרטורים לעבודה, אבל אין לנו תקשורת, בשביל לדבר איתך הלכתי שני קילומטרים כי אין תקשורת במושב. אין לנו קו בזק מכיוון שאין להם אישור מהצבא להגיע לכאן".

יעקובי מוסיף כי "אולי זה הזמן לפנות לשר התקשורת: 'בוא אתה עם המנכ"ל שלך, אל תתקשר למנכ"ל בזק - את זה גם אני יכול. בוא אתה למרגליות תן כיפה רוחנית. תבוא אתה, העוזר שלך, הנהג שלך, המנכ"ל שלך ותלוו את עובדי בזק למושב מרגליות, שיחברו את הארון של בזק שנפגע לפני שבוע מירי נ"ט - ובא לציון גואל. אל תשבו בירושלים ותתעסקו במינויים - זה הכי קל". הדגיש, "אין אינטרנט, אין כלום, דברים בסיסיים אין במרגליות אנחנו סוג של נצורים. החשמל חזר ויש גנרטורים, אבל זה לא אמיתי מה שקורה פה".

יעקובי ביקש לשבח את כיתות הכוננות של מרגליות ומנרה: "הצליחו לעצור את השריפה עם שני כלים, עמדנו ליד הבתים עם צינורות כמו בימי הביניים והצלחנו תוך סיכון שהאש לא תפגע בבתים".

עוד הוסיף כי "אם לא היו מנרה ומרגליות, עם הכבאיות העלובות האלה, וטוב שיש אותן, היינו נשרפים, מרגליות הייתה נשרפת, חד וחלק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יוני יעקובי, חקלאי ממושב מרגליות. באדיבות המצולמים
יעקובי. "כיבינו שריפה עם צינורות כמו בימי הביניים"/באדיבות המצולמים

מלשכתו של שר התקשורת שלמה קרעי נמסר: "השר נמצא בקשר עם ראש היישוב מרגליות איתן דווידי ועם ראשי הרשויות באזור ופועל לתקן את תקלות התקשורת בהקדם האפשרי. מנכ"לית המשרד בקשר רציף איתו ועם חברות התקשורת ואנחנו ממתינים לאישור מהצבא כדי לאפשר לחברות התקשורת להיכנס ולתקן, אישור שצפוי בשעות הקרובות. השר יגיע היום לצפון יחד עם המנכ"לית לפקח על תיקון התשתיות".

מבזק נמסר בתגובה: "פגיעה ישירה של טיל בארון תקשורת הביאה לתקלה ביישוב. הנושא מוכר ונמצא בטיפול ברגע שיתקבל האישור הביטחוני המתאים להגעת הצוותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully