וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים אישרו 11.3 מיליארד שקל בהרף עין: מיועד לטייסת F35

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 17:33

חברי ועדת הכספים אישרו תוך זמן קצר וללא דיון העברה של 11.3 מיליארד שקל. גורם המעורה בפרטים מאשר כי מדובר במימון למטוסי F35; משרד הביטחון כבר התחייב להוצאות בהיקף הקרוב ל-100 מיליארד שקל

בווידאו: תיעוד של הפלת שני מל"טים איראנים בידי מטוסי "האדיר"/צילום: דובר צה"ל

חברי ועדת הכספים אישרו היום ביעף העברה תקציבית של 11.3 מיליארד שקל, ללא דיון ובלי שייחשף בפניהם לאיזה צורך מועבר הכסף.

הם התבקשו לאשר את ההעברה לטובת "פרויקטים ביטחוניים", כאשר מוועדת הכספים נמסר כי "מטעמי סיווג פירוט יינתן בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. ההעברה שהגיעה היום, הועלתה באופן חריג להצבעה באופן מידי, לאור הסכמות כלל חברי הוועדה ששהו בדיון, ונוכח דחיפותה".

גורם המעורה בפרטים אישר כי מדובר במימון לטובת טייסת F35, אשר בגינה ניטש סכסוך בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון יואב גלנט. לדבריו, "זה לא מסווג ולא נעליים, ניסו לבלבל את האויב ותרגמו את הסכום לשקלים". הגורם הוסיף כי "זה חלק ממשחק מלוכלך להראות שתקציב הביטחון גדול".

עם תוספת זו מגיע תקציב ההרשאה להתחייביות של משרד הביטחון לכמעט 100 מיליארד שקל - מכ-87 מיליארד שקל לכ-98 מיליארד שקל.

מטוס ה"אדיר" (F35). לוקהיד מרטין, אתר רשמי
מטוס ה"אדיר" (F35)/אתר רשמי, לוקהיד מרטין

שר הביטחון טען בזמנו כי ללא חתימה מהירה על העסקאות שאותן האמריקנים בשלים ומוכנים לקדם, ייכנס משרד הביטחון לסחרור מאחר ולא לאורך זמן יסכימו האמריקאים לשמור את המיקום של ישראל בפס הייצור, ויעבירו אותו לעסקאות שממתינות בתור.

עוד הזהירו במשרד הביטחון כי עיכוב בחתימה על העסקה יוביל לאיחור במסירת המטוסים בעתיד, ובהתאם לכך לפגיעה חמורה בבניין הכוח של חיל האוויר, שדורש התחדשות על רקע יציאה של מטוסי קרב ותיקים ולפיכך פגיעה בביטחון המדינה.

בסביבת שר האוצר סמוטריץ' גרסט כי יש להקים ועדה כדי ללמוד מלקחי העבר ולבקר את התהליכים שמבצעים צה"ל ומשרד הביטחון, ולכן אי הקמת הוועדה עליה סוכם בישיבת הממשלה היא זו שמעכבת את תהליך הרכש. גורמי ביטחון טענו כי מדובר במהלך פוליטי, שנועד להעמיד את צה"ל ומשרד הביטחון תחת ביקורת על רקע אירועי 7 באוקטובר ובכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully