וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הקטן של ביטקוין: מה צריך לדעת על לייטקוין?

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 8:37

אם ביטקוין נחשב הזהב הדיגיטלי, לייטקוין שואף להיות הכסף: הוא פותח ב-2011 על ידי עובד של גוגל, מקבל תמיכה מאישים בולטים בעולם הקריפטו ויש לו היצע גבוה בהרבה לעומת "אחיו הגדול"

מטבעות דיגיטליים/pexels

לייטקוין (LTC), הוא מטבע קריפטוגרפי מבוזר, דומה לביטקוין, שנועד לאפשר תשלומים מהירים וזולים יותר. הוא פותח בשנת 2011 על ידי צ'רלי לי, עובד גוגל לשעבר, ונחשב לשפן הניסיונות, אחיו הקטן של ביטקוין וכאחד המטבעות הוותיקים בשוק הקריפטו. אם ביטקוין נחשב זהב דיגיטלי, לייטקוין שואף להיות הכסף (Silver) הדיגיטלי."כסף הדיגיטלי של העם".

לייטקוין, שבעבר זכה לתמיכה מצד אישים בולטים בעולם הקריפטו, כמו ג'ון מקאפי, עובד על מנגנון קונצנזוס דומה לשל ביטקוין בשם "הוכחת העבודה" אך נעזר באלגוריתם שונה.

בבלוקצ'יין של ביטקוין, בלוק נוצר בממוצע כל 10 דקות, ואילו בבלוקצ'יין של לייטקוין ברבע מהזמן הממוצע, כל 2.5 דקות. זאת מאחר ומטרתו היא לאפשר נפח עסקאות גבוה ומהיר יותר ועמלות נמוכות יותר.

לעומת ביטקוין, שלו יש מגבלת היצע סופי של 21 מיליון מטבעות, בלייטקוין מגבלת ההיצע ה​​מקסימלי היא של 84 מיליון מטבעות, פי ארבעה מההיצע של ביטקוין.

ב-2017, לייטקוין זינק ממחיר של 3 דולר למטבע ליותר מ-370 דולר, אך מאז, לא הצליח להגיע לאותו שיא שוב.

מטבע דיגיטלי לייטקוין LTC LITECOIN. ShutterStock
לייטקוין. אחד המטבעות הוותיקים בשוק הקריפטו/ShutterStock

יתרונות המטבע: לאורך השנים לייטקוין הפגין חדשנות ופיתוח פעיל, שדרוגים שהתווספו לרשת במטרה להגדיל את הקיבולת של הבלוקצ'יין ולעמוד בעלייה מעריכית בביקוש.

ברשת של לייטקוין הוטמע פיצ'ר המאפשר למשתמשים להחליף (Exchange) בין לייטקוין למטבעות ללא צורך בשימוש בזירת מסחר.

חסרונות המטבע: לאורך השנים, הביצועים של לייטקוין לעומת ביטקוין ניכרים בתשואת חסר. הפיתוח סביב לייטקוין זניח לעומת פרויקטים אחרים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ארנק דיגיטלי. ShutterStock
ארנק דיגיטלי/ShutterStock

איפה מחזיקים ורוכשים לייטקוין?

ללייטקוין יש סוגים שונים ארנקים זמינים, כולל ארנקי חומרה, ארנקי תוכנה וארנקים ניידים. לייטקוין בדרך כלל נסחר ונגיש ברוב המוחלט של הבורסות והחלפנים הבינלאומיים בכלל והישראלים בפרט.

כשמדובר בארנקי חומרה, ניתן להחזיק לייטקוין ב-Ledger או Trezor. במידה ואתם מעוניינים להחזיק את המטבע במשמורן, אלטשולר שחם הוריזון הינו פתרון ישים.

לסיכום, לייטקוין הוא מטבע קריפטוגרפי ותיק המציע עסקאות מהירות וזולות יותר מביטקוין, עם זאת, חשוב לזכור שהוא פחות מאובטח, פחות מבוזר ופחות ופופולרי מביטקוין, ולכן לייטקוין נושא סיכונים רבים יותר מאשר ביטקוין.

המדריך אינו מהווה ייעוץ השקעות. יש לבצע מחקר עצמאי לפני קבלת החלטות השקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully