וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנפלות החריגה של סמוטריץ': מה הוציא את השר מכליו?

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 19:09

שר האוצר הוציא מכתב שמשתלח בבכיר במשרדו: "פקיד לא מוסמך, מישהו כאן התבלבל"; הסיבה לזעם: סגן החשב הודיע לרשתות החינוך הפרטיות של ש"ס ויהדות התורה על החלטה שתפגע בהן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בהצהרה במאהל הגבורה/ללא קרדיט

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא בהשתלחות חריגה בבכירי משרדו, החשב הכללי יהלי רוטנברג וראש אגף תקציבים יוגב גורדוס.

במכתב שמוען לשניהם וכותרתו היא "בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה", סמוטריץ' יוצא בשורה של אמירות קשות ויוצאות דופן. מה שעורר את זעמו של סמוטריץ'. הוא מכתב שיצא יום קודם לכן מסגן החשב הכללי, ובו התריע בפני מנכ"ל מרכז החינוך העצמאי על כוונה לנתק את הרשתות (המזוהות עם ש"ס ויהדות התורה) ממערכות התקציב של המדינה, זאת בשל חוסר פיקוח אפקטיבי ולאחר אזהרות רבות. בין היתר יכלול הצעד גם הוצאת חשבת האוצר מרשתות אלה ומעברן לניהול עצמאי.

בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
סמוטריץ'. "לא ניתן לעקוף אותה ולהתחבא מאחורי שיקולים 'מקצועיים' ו'משפטיים' יבשים"/פלאש 90, חיים גולדברג

הודעה זו עוררה את חמתו של סמוטריץ' שהוציא מכתב משתלח לשני עובדיו הבכירים רוטנברג וגורדוס. "הוצאת החשב מהרשתות, בוודאי ביחס לרשת מעיין החינוך התורני, אפשרית רק באמצעות החלטת ממשלה חדשה שתבטל את ההחלטה הקודמת. אף פקיד, בכיר ככל שיהיה, אינו מוסמך לקבל החלטה הנוגדת החלטת ממשלה על דעת עצמו", כתב.

הוא הוסיף כי "מדובר במדיניות שהיא בסמכות הממשלה ולא ניתן לעקוף אותה ולהתחבא מאחורי שיקולים 'מקצועיים' ו'משפטיים' יבשים (כך במקור). ככל שהנכם מבקשים להציע מדיניות אחרת אתם מוזמנים להציג לי אותה ולנסות לשכנע אותי, ועד אז אף אחד מכם אינו מוסמך לשנות על דעת עצמו מהמדיניות הממשלתית".

סמוטריץ' מורה לבכירים לסגת מהמכתב: "אבקש את החשב הכללי לבטל את האמור במכתבו שנכתב בחוסר סמכות ולהבהיר כי מה שהיה הוא שיהיה כל עוד לא תתקבל החלטת ממשלה שתעגן מדיניות אחרת".

פורום ההייטק למען ישראל הגיב להתקפה של סמוטריץ' נגד החשב הכללי: "על שר האוצר לפעול בהתאם לחוק ולכללי המנהל התקין מול אנשי המקצוע במשרדו, לרבות כיבוד החלטת החשב הכללי לנתק את רשתות החינוך החרדיות (הגירעוניות והכושלות) ממערכות המדינה. מוטב כי השר יטפל בהחלטת S&P להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל ולירידה בהשקעות הזרות, במקום לפגוע בבכירי משרדו לצרכים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully