וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו השקעות של מיליארד דולר - וברחו לפנמה

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 12:01

התובעת הכללית של ניו יורק תובעת בני זוג שהבטיחו למשקיעים החזר של 200% על ידי שיווק בקבוצות וואטסאפ של קהילות מהגרים; מתוך מיליארד דולר רק 26 מיליון הושקעו בפועל, הזוג ברח לפנמה

מטבעות דיגיטליים/pexels

ביום חמישי האחרון (ה'), הגישה התובעת הכללית של ניו יורק (NYAG), לטישה ג'יימס, תביעות נגד שתי חברות קריפטו, NovaTechFX ו-AWS Mining שהוקמו שתיהן על ידי אותם בני זוג, בטענה שניהלו הונאות פונזי שגרמה להפסדים של יותר ממיליארד דולר למשקיעים. לפי הטענות, החברות ניצלו בעיקר את הקהילות ההאיטיאניות-אמריקניות בניו יורק ובפלורידה, תוך ניצול האמון בתוך אותן הקהילות לטובת קידום ההונאה.

מנהלי ההונאה, הזוג סינתיה ואדי פטיון, הבטיחו למשקיעים החזר של 200% בזמן קצר, על ידי שיווק גרילה בקבוצות וואצאפ של כנסיות מהגרים מהאיטי, בטענה כי הקימו את החברה לאחר שקיבלו "חיזיון מאלוהים".

על פי התביעה, בתוך שלוש שנים, הצליחו המייסדים להשיג השקעות של מיליארד דולר מעשרות אלפי משקיעים, בין היתר 11 אלף תושבי ניו יורק. ואולם בפועל רק 26 מיליון דולר בלבד הושקעו, ושאר הכסף הוזרם למייסדים ולמשקיעים הראשונים. ב-2022 ההונאה כבר החלה להסתבך והחברה קרסה, כך שהמשקיעים לא היו יכולים למשוך חזרה את כספם. באותו הזמן הזוג מכר את ביתו בפלורידה וברח לפנמה, כך לפי כתב האישום.

Cynthia and Eddy Petion. Corporate Corner, צילום מסך
סינתיה ואדי פטיון. מכרו את ביתם בפלורידה וברחו לפנמה/צילום מסך, Corporate Corner

איך זה עבד?

NovaTechFX, חברה שממוקמת בפלורידה, טענה שהיא מציעה השקעות במסחר במטבע חוץ ובמטבעות קריפטו, והבטיחה תשואות גבוהות בסיכון נמוך, סימן מוכר להונאות פונזי. גם AWS Mining, שממוקמת באוסטרליה, הואשמה בהפעלת פעילות כרייה פיקטיבית של מטבעות קריפטו, שהבטיחה תשואות משמעותיות מחוזי כרייה. לפי הטענות, שתי החברות השתמשו בכספים של משקיעים חדשים כדי לשלם תשואות למשקיעים קודמים, מהלך אופייני להונאות פונזי.

התביעות טוענות שמקדמי ההונאות השתמשו בטקטיקות שיווק אגרסיביות, כולל פגישות בכנסיות ורשתות חברתיות, כדי למשוך קורבנות. משרד התובעת הכללית של ניו יורק ציי, שבנוסף לזוג, סינתיה ואדי פטיון, שהקימו את NovaTechFX, מספר אנשים נוספים היו המעורבים בקידום ההונאות הללו, אותם יש להעמיד אותם לדין על תפקידם בהונאה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ביטקוין. Chesnot/Shutterstock, עיבוד תמונה
משרד התובעת הכללית קרא לאנשים להיות חשדנים כלפי הזדמנויות השקעה שנראות טוב מדי/עיבוד תמונה, Chesnot/Shutterstock

הונאות הן דבר נפוץ בתעשייה צומחת

הפעולות המשפטיות הללו הן חלק ממאמץ רחב יותר של משרד התובעת הכללית להילחם בהונאות קריפטו שמנצלות קהילות פגיעות ומשקיעים תמימים. המשרד הדגיש את החשיבות של חינוך המשקיעים וזהירות, וקרא לאנשים להיות חשדנים כלפי הזדמנויות השקעה שנראות טוב מכדי להיות אמיתיות.

מקרה זה מדגיש את האתגרים העומדים בפני הרגולטורים בנוף הקריפטו המשתנה במהירות. ככל שהפופולריות של מטבעות קריפטו ממשיכה לגדול, כך גם ההזדמנויות להונאות גדלות, במיוחד כאשר קהלים ללא אוריינות פיננסית נחשפים לחלומות או הבטחות תשואה, המפתות אותם לתת את כספם, בתקווה להגיע לחופש כלכלי. גופים רגולטוריים כמו משרד התובעת הכללית של ניו יורק פועלים להגן על הצרכנים ולשמור על שלמות השווקים הפיננסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully