וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדתם בפקקים? בתחנות הרכבת העבודות נמשכו גם בשבת

10.6.2024 / 14:43

בשבת האחרונה נצפה מנוף מבצע עבודות בתחנת הרכבת של פתח תקווה, וכן התבצעו עבודות בתחנת האוניברסיטה ובאזור הרצליה; איך זה יכול להיות? הסכמה בשתיקה המפרידה בין עבודות תחזוקה לבין בניית פרויקטים חדשים

עבודות בתחנת הרכבת בפתח תקווה, ביום שבת 8.6.2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הדבקות באיסור לעבוד בשבת חצתה גבולות בשבועות האחרונים, כאשר הציבור הרחב נאלץ לספוג סגירה של נתיבי איילון וכן עבודות ארוכות בכביש 1, והכל כדי לא לעבור על האיסור הקדוש לחלק ממפלגות הקואליציה.

כך, בחודש שעבר נחסמו לתנועה נתיבי איילון (כביש 20) לשני הכיוונים כאשר במקביל קו מרכזי של רכבת ישראל נקטע ליותר מיממה כדי לאפשר עבודות בקרבת מחלף משה דיין בראשון לציון, להנפת גשר הולכי רגל שיחבר את תחנת הרכבת משה דיין למתחם התעסוקה והמגורים החדש בסמוך, מתחם ה-1,000.

חסימה זו נעשתה ביום חמישי הידוע בעומסיו הכבדים גם ללא חסימות לא רצויות, ומתאפיין בין היתר בתנועה ערה של חיילים העושים את דרכם הביתה משבוע קשה בצבא.

פקק תנועה, נתיבי איילון, 30 במאי 2024. אבשלום ששוני, פלאש 90
פקק תנועה. נתיבי איילון נחסמו ביום חמישי הידוע בעומסיו הכבדים/פלאש 90, אבשלום ששוני

בתחילת יוני ניחתה מכה נוספת על האזרחים הפשוטים שלא נהנים מרכב ממשלתי נושא צ'קלקה, או אפילו נאלצים להשתמש בתחבורה ציבורית, כאשר כביש מס' 1 המחבר בין תל אביב לירושלים נחסם במשך שבוע לשבע עד תשע שעות מדי לילה, לטובת השלמת גשר הרכבת במסילת 431 במחלף ענבה ליד מודיעין.

העבודות תוכננו במקור להתבצע בסוף שבוע בודד, שבו תנועת המכוניות דלילה, אבל בשל לחץ ח"כים חרדים ביטלה אותן שרת התחבורה מירי רגב פעמיים ברגע האחרון, והן הוחלפו בעבודה במשך שבעה לילות נפרדים באמצע השבוע, תוך הפרעה גדולה יותר לתנועה ובעלויות של מיליוני שקלים נוספים. זאת בגלל פריסת העבודות לימים רבים, והצורך לבזבז בכל לילה כשעתיים על פריסת וקיפול הציוד, כדי לאפשר פתיחת הכביש מחדש בבוקר.

סגן שרת התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה) אף התגאה במליאה כי "שבת זה לא שאלה לא של נוחות ולא של עלות, זה לא הזמן לעשות שיפוצים במדינה, לערך השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה".

sheen-shitof

גם בגוף וגם בפנים

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קרונועי IC3 במוסכי הרכבת עם הגעתם לארץ ב-1992. פול קוטלר, רכבת ישראל,
רכבת ישראל. "עובדים בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים"/פול קוטלר, רכבת ישראל

ואולם על אף האיסורים הרבים שהוטלו על אזרחי ישראל על מנת למנוע חילול שבת, עבודות שונות מתבצעות בשבת גם בימים אלה. כך למשל בשבת האחרונה בבוקר הופתעו תושבים לראות מנוף פועל ומבצע עבודות בתחנת פתח תקווה (ראו סרטון), עוד נצפו עבודות שונות בתחנת הרכבת של אוניברסיטת תל אביב, וכן נצפו עבודות באזור מסילת הרכבת בהרצליה.

כיצד ייתכן שהציבור נתקע בפקקים בכבישים המרכזיים ביותר בעוד עבודות שונות מתבצעות בשבת? מדובר בסטטוס קוו ארוך שנים שבמסגרתו עבודות תחזוקה או דברים שהם פיקוח נפש יכוליטם להתבצע בשבת, ואילו הקמה, בנייה ופיתוח של פרויקטים חדשים אינם נכללים בסטטוס קוו ויש איסור לבצע אותם בשבת.

בתחילת 2023 דרש שר השיכון יצחק גולדקנופף לעצור גם את עבודות התחזוקה שנעשות בשבת כשהוא טוען כי "הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש". לדבריו, "עבודות אלו הן תוצאה מההסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו". דרישתו של גולדקנופף לא התקבלה אז על ידי משרד התחבורה והעבודות נמשכו.

על אף שמדובר במצב קיים הידוע למשרדי הממשלה, אף משרד לא מעוניין להיתפס כאחראי לנושא וכולם שלחו אותנו לחפש תשובות במקומות אחרים.

ראשונים פנינו למשרד התחבורה בבקשת תגובה והוא הפנה אותנו לרכבת ישראל. ברכבת ישראל מסרו כי "אנחנו עובדים בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים", וגורמים בסביבת הרכבת הפנו אותנו למשרד העבודה. משרד העבודה הפנה אותנו למשרד הכלכלה, ובמשרד הכלכלה לא התבלבלו ושלחו אותנו בחזרה לנקודת המוצא - משרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully