וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום חמור הוגש בארה"ב נגד מנכ"לית ישראלית: הונתה משקיעים ב-21 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 23:09

עילית רז, מייסדת הסטארטאפ ג'ונקו, מואשמת על ידי רשות ני"ע האמריקנית במצג שווא של החברה וזיוף רשימת הלקוחות וההכנסות על מנת לגייס משקיעים

קויק: משרד הייטק, אילוסטרציה/envato

רשות ניירות ערך האמריקנית הגישה כתב אישום נגד הישראלית עילית רז, מייסדת ומנכ"לית סטראטאפ הבינה המלאכותית ג'ונקו (Joonko). התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי של המחוז הדרומי של ניו יורק מאשימה את רז בהונאת משקיעים בנוגע למצבה הפיננסי של החברה ומדדי ביצועיה, כאשר היקף ההונאה היה לפחות 21 מיליון דולר.

לפי כתב האישום ג'ונקו קיבלה מימון מיותר מ-100 לקוחות עסקיים, כולל ארגונים מרשימת חברות פורצ'ן 500. החברה, הואשמה גם בהצגת ביקורות משקיעים מזויפות וחוזים מזויפים.

הונאות אלה הרחיקו לכת עד כדי ניפוח הכנסות החברה ומספר המועמדים הפעילים בפלטפורמה, כאשר רז טענה כי מדובר ביותר ממיליון דולר ו-100 אלף בהתאמה. האישומים נגד רז נוגעים להפרות של חוקי ניירות ערך.

עילית רז מנכ"לית ג'ונקו. אלון ראובני,
עילית רז מנכ"לית ג'ונקו/אלון ראובני
עובדי ג'ונקו. גל לביא - מורה דרך,
עובדי ג'ונקו/גל לביא - מורה דרך

ממסמכי הרשות לניירות ערך עולה כי רז הציגה בעבר דפי בנק מזויפים לאחד המשקיעים על מנת להניח את דעתו. כאשר המשקיע התעקש, רז הודתה בשימוש במסמכים מזויפים על מנת לייפות את נתוני החברה.

רז, שהוצגה בהודעות ג'ונקו כיוצאת 8200 בעלת ניסיון רב בהייטק, עזבה את החברה יחד עם בכירים רבים לאחר שנחשפו החשדות להונאה ולחוסר התאמה בין המספרים שדווחו לבין אלה האמיתיים.

בינואר האחרון היא תבעה את החברה בבית משפט בדלאוור על מנת שתממן את ההגנה המשפטית עליה.

לפי התובע הכללי, נעשה שימוש במונחי בינה מלאכותית על מנת לבצע "הונאה מהסכולה הישנה". במקביל להגשת כתב האישום פתח משרד התובע המחוזי של ניו יורק תיק פלילי נגד רז, המעיד על האופן החמור שבו הוא רואה את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully