וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדת מפעל הוופלים מן הלכה לעולמה בגיל 100

13.6.2024 / 12:40

פנינה רוקח, אשר ייסדה את המפעל יחד עם בעלה, היתה מפיצה את עוגיות המפעל ברכב סוסיתא ישן: "תיזכר כאישה חזקה וחלוצה ציונית שהקדישה את חייה לבניית הארץ ופיתוחה"

הסבתות מחדרה מכינות עוגיות לחיילים/באדיבות המצולמים

הנהלת החברה והמשפחה מודיעה בצער על פטירתה של פנינה רוקח, אשר ייסדה עם בעלה את מפעל הופלים ועוגיות "מן", בגיל 100. רוקח נולדה בשנת 1924 בתל אביב למשפחת ספקטור, דור עשירי בארץ ישראל וייצגה נאמנה את דור מקימי הארץ שחלם והגשים ציונות דרך עשייה חרוצה וחדורת מטרה.

פנינה רוקח הייתה דמות מופתית של יזמות נשית, ציונות ורוח ישראלית. בשנת 1954, כאשר בעלה מנחם ז"ל עבד בייצור בתנורי הופלים מבוקר עד ערב, פנינה לקחה על עצמה את משימת הפצת קופסאות הפח של הוופלים ברחבי המדינה.

היא עשתה זאת באמצעות רכב הסוסיתא שלה, ונסעה מקצה לקצה הארץ כדי להביא את המוצרים לכל בית. לאחר שנים של עבודה קשה, הסוסיתא הוחלפה במשאית גדולה יותר, שאפשרה לספק את הפלים והעוגיות לכל בית בישראל.

פנינה רוקח. תומי הרפז,
רוקח. המפעל מנוהל כיום על ידי נכדיהם של המייסדים/תומי הרפז
פנינה רוקח לצד הסוסיתא. באדיבות המשפחה,
פנינה רוקח לצד הסוסיתא/באדיבות המשפחה

רוקח האמינה שציונות אמיתית משמעה ייצור מקומי, כחול לבן, עם חזון להמשיך ולהתפתח במדינת ישראל. מפעל ופלים ועוגיות "מן", אשר חוגג 70 שנה להיווסדו, הפך לאחד המותגים המובילים במדינת ישראל. המפעל נמצא בבעלות משפחתית ומנוהל היום על ידי הדור השלישי - נכדיהם של המייסדים, פנינה ומנחם רוקח ז"ל.

מנכ"ל המפעל ונכדה של פנינה אבי פקר אמר כי "מורשתה של פנינה רוקח תשמש השראה לדורות הבאים. היא תיזכר כאישה חזקה, יזמית מוכשרת וחלוצה ציונית שהקדישה את חייה לבניית הארץ ופיתוחה".

  • עוד באותו נושא:
  • מפעל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully