וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלווטניק מעניק

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 21:28

ג'ונתן פנקין, סיימון וולטרס, לן בלווטניק ואבי פישר. ערן בארי,
ג'ונתן פנקין, סיימון וולטרס, לן בלווטניק ואבי פישר/ערן בארי

טקס הענקת פרסי בלווטניק למדענים צעירים לשנת 2024 נערך במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל אביב-יפו. שלושה חוקרים צעירים ממכון ויצמן למדע, זכו כל אחד במענק בסך 100 אלף דולר, על מחקריהם פורצי הדרך בשלושה תחומים - מדעי החיים, כימיה ומדעי הפיזיקה וההנדסה.

והזוכים הם: במדעי החיים: ד"ר שרגא שוורץ - נבחר לקבל את הפרס על פיתוח שיטות אנליטיות פורצות דרך לאיתור ולכימות שינויים כימיים ב-RNA. התגליות של ד"ר שוורץ בהבנת שינויי RNA טומנות בחובן פוטנציאל לטיפול במחלות גנטיות ולהרחבת תרומתה של עריכת RNA גם מעבר לפיתוח חיסונים; בכימיה: ד"ר מורן שלו בן-עמי שנבחרה לקבל את הפרס על גילוי מנגנוני חישה (sensing) ואיתות מרכזיים במוח האחראיים על תקשורת בין תאים במערכת העצבים המרכזית, הגוף והסביבה. עבודתה של ד"ר שלו בן-עמי מסייעת בפיתוח תרופות חדשות לטיפול בהשמנה והפרעות תיאבון, ובוחנת כיצד ניתן להשתמש באור ככלי למחקר פעילות המוח באורגניזמים חיים; במדעי הפיזיקה וההנדסה: פרופ' תומאס וידיק שנבחר לקבל את הפרס על מחקר חלוצי שבחן שימוש בעקרונות קוונטיים לבניית מחשבים עוצמתיים יותר.

עבודתו של פרופ' וידיק היא אבן דרך חשובה במסע שלנו להבנת כוחו ומגבלותיו של המחשוב הקוונטי ותקדם את אבטחת התקשורת הדיגיטלית. פרסי בלווטניק למדענים צעירים בישראל מוענקים לצד פרסים בין-לאומיים דומים אשר מוענקים מטעם המיליארדר היהודי, מדי שנה, בארצות הברית ובבריטניה. הזוכים יצטרפו לקבוצה מובחרת של צעירים וצעירות אשר זכו בפרסי בלווטניק בישראל החל משנת 2017 וכן לקהילת המדענים הבין-לאומית זוכי פרסי בלווטניק, שהחברים בה קיבלו עד כה פרסים בסך כולל של 17.2 מיליון דולר. בטקס החגיגי שאותו הנחתה תמר איש שלום הופיעה הזמרת רוני דלומי.

הגיעו לכבד את הזוכים: נשיאי האקדמיה למדעים של ניו יורק והאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; שגריר בריטניה בישראל - סיימון וולטרס; פיטר ת'ורן - מנהל קרן משפחת בלווטניק; פרופ' אלון חן - נשיא מכון ויצמן למדע; יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות - אבי פישר; פרופ' רוני גמזו; פרופ' גבי ברבש; יו"ר בנק הפועלים - ראובן קרופיק; יו"ר הבנק הבינלאומי - רון לבקוביץ; מנכ"ל גולדמן זאקס ישראל - ג'ונתן פנקין; מנכ"ל חברת VAYYAR - רביב מלמד; מנכ"ל קרן כללטק - דניאל שנער ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully