וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכר כתאונת עבודה: רופא שיניים קיבל התקף לב שלושה ימים לאחר ריב עם הסייעת

16.6.2024 / 7:03

הביטוח הלאומי טען כי הרופא סבל מהשמנת יתר, עישן וכן סבל מכאבים בחזה שבועיים לפני ולכן אין להכיר באירוע כתאונת עבודה, בית הדין חשב אחרת

קויק: רופא שיניים/Envato

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו קבע כי התקף לב שנגרם לרופא שיניים ותיק שלושה ימים לאחר ריב קשה עם הסייעת במרפאה, יוכר כתאונת עבודה.

מהתביעה שהוגשה לבית הדין על ידי עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות' נגד הביטוח הלאומי, עולה כי לפני כ-4 שנים היה במרפאה במרכז הארץ עומס גדול של מטופלים. כתוצאה מעומס העבודה התגלע ויכוח בין הרופא בשנות ה-50 לחייו לבין הסייעת הצעירה על רקע העובדה כי עזבה את חדר הטיפולים לפרק זמן של כשעה. זאת תוך שהותירה את הרופא לבד וללא סייעת ביום עמוס במיוחד שבו היומן מלא ולמרבית המטופלים הוקצה זמן של 15 דקות בלבד, כך לפי כתב התביעה.

בשלב מסוים הרופא אף התכתב עם מנהלת המרפאה תוך שהוא מתלונן על הסייעת ואף מאיים: "אני על סף להעיף את הסייעת ולבטל את המשמרת". הרופא סיפר כי בשלב מסוים הסייעת החלה ב"שביתה איטלקית" שהתבטאה ביציאות תכופות לשירותים, דיווח על כאב בטן פתאומי ושלל תירוצים. הרופא העיד כי התנהגותה גרמה לו להתרגז כי לדבריו היא חיבלה ממש בעבודתו.

אישה בטיפול אצל רופא שיניים. ShutterStock
רופא שיניים. לטענת הרופא הסייעת פתחה ב"שביתה איטלקית"/ShutterStock

הרופא הוסיף כי הסייעת המשיכה בהתנהגותה והכעס שלו הלך וגבר עד בשלב מסוים היא חצתה לדבריו לגמרי את הקווים ולכן הורה לה באופן תקיף לחדול מהתנהגותה ומתירוציה. בתגובה היא השיבה לו לטענתו בחוצפה והתפתחו ביניהם דין ודברים קשים. לפי טענת הרופא הסייעת "נטשה" את המשמרת לפרק זמן של כ-40 דקות, לראשונה בשבע שנות עבודה משותפת. בסיום יום העבודה השניים הלכו לדרכם כשהם כועסים אחד על השני.

כשהרופא הגיע תשוש מאוד לביתו הוא ייחס זאת ליום העבודה העמוס בצירוף הכעס אך במהלך סוף השבוע התשישות לא הרפתה: הוא החל לחוש כאבים שהלכו והתגברו. הוא פנה לרופאת משפחה אשר ביצעה לו בדיקת אק"ג ואחריה הורתה לי כי במקרה של החמרה עליו לפנות לחדר מיון כפי שאכן עשה. כשהגיע לבית חולים תל השומר אובחן כי הוא לקה בהתקף לב.

sheen-shitof

גם בגוף וגם בפנים

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עו"ד אלישר פיינגרש, משרד מרקמן טומשין ושות'. יח"צ,
עו"ד פיינגרט. טען בשם הרופא כי התקף הלב אירע בעקבות האירוע החריג/יח"צ

בא כוחו עו"ד אלישר פיינגרש טען בבית המשפט כי אירע אירוע חריג בעבודה שגרם להתקף לב ולכן יש להכיר בכך שמדובר בתאונת עבודה.

הביטוח הלאומי טען מצידו כי לא קיים קשר סיבתי בין האירוע החריג לבין התקף הלב כי הרופא פנה לחדר המיון ארבעה ימים לאחר האירוע. בנוסף נטען כי שבועיים לפני האירוע היו לרופא כאבים בחזה, הרופא סבל מהשמנת יתר ונהג לעשן. לכן לטענת הביטוח הלאומי, התקף הלב התפתח כתוצאה ממחלה טבעית של הרופא וכי ההשפעה של העבודה על ההתקף פחותה בהרבה מהשפעת גורמים אחרים.

בית הדין קיבל את עמדת בא כוחו של הרופא וקבע כי אכן מדובר באירוע חריג והציע לביטוח הלאומי לשקול את סירובו להכיר בכך וקבע דיון לשמיעת התשובה הסופית של הביטוח הלאומי. השבוע הביטוח הלאומי חזר בו והחליט להכיר בהתקף לב שלושה ימים לאחר התקרית עם הסייעת כתאונת עבודה.

בימים אלה הרופא יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות ממנה הוא סובל ובהתאם לכך ייקבע גובה קצבת הנכות לה יהיה זכאי כל ימי חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully