וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות האלה מצאו שיטה: כך תקפיצו את המאזן במאות אחוזים

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 7:51

חברות ציבוריות שונות החליטו להשקיע בביטקוין כאסטרטגיה ושילבו את המטבע הדיגיטלי בתיק שלהן, והתוצאה - זינוק משמעותי בשווי. החברה החלוצה בתחום, מיקרוסטרטג'י, כבר רשמה עלייה של יותר מ-100% ב-2024, ואחרות הולכות בעקבותיה

מטבעות דיגיטליים/pexels

האימוץ של ביטקוין כנכס רזרבה על ידי חברות ציבוריות, מעורר עניין משמעותי בחודשים האחרונים ומוביל לעליות ניכרות ותגובה חיובית של משקיעים המשתקפות במחירי המניות שלהן. לאחרונה, עלו שלוש חברות לכותרות בשל אימוץ אסטרטגיה דומה לזו של מיקרוסטרטג'י (MSTR), החברה שהובילה את הרעיון להכנסת ביטקוין למאזן הפיננסי שלה כדרך קבע, ומנייתה רשמה עלייה של יותר מ-118% מתחילת השנה.

אחת מהן היא DeFi Technologies, חברת השקעות מובילה בבלוקצ'יין, הודיעה על החלטתה לאמץ את ביטקוין כנכס רזרבה עיקרי. החברה ציינה את הפוטנציאל ארוך הטווח של ביטקוין והיכולת שלו להוות גידור כנגד חוסר ודאות כלכלית ושחיקת ערך הכסף. מסתמן כי המשקיעים אהבו את ההודעה והגיבו בחיוב, בחצי שנה האחרונה עלתה מניית החברה בכ-300%.

החברה השניה, היא החברה היפנית Metaplanet, חברת השקעות וייעוץ ציבורית הנסחרת ביפן, שאימצה גם היא את ביטקוין כנכס רזרבה וכבר זכתה לכינוי "מיקרוסטרטג'י היפנית". החברה דיווחה כי רכשה ביטקוין בסכום של 1.6 מיליון דולר, וכי היא מתכננת למצב את אותן רכישות כחלק מהאסטרטגייה ארוכת הטווח שלה.

אימוץ ביטקוין כנכס רזרבה על ידי החברה מגיע בתגובה ללחצים כלכליים, ין חלש ורמות חוב ממשלתיות גבוהות ביפן. בעקבות ההכרזה, מחיר המניה של Metaplanet עלה בצורה משמעותית, מה שמעיד על אמון המשקיעים בגישתה החדשנית של החברה. ב-6 חודשים האחרונים נסק מחיר המניה ביותר מ-600%.

החברה השלישית היא Semler Scientific, חברת ביו-טכנולוגיה, שהכריזה גם היא לאחרונה על אסטרטגיית הביטקוין שלה. במקרה של סמלר, ההחלטה לשלב ביטקוין באסטרטגיה הפיננסית ארוכת הטווח שלה מגיע מהרצון לגוון את אחזקות הנכסים שלה ולהשתמש בפוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח של ביטקוין. מהלך אסטרטגי זה הוביל לעלייה במחיר המניה של החברה בחודש האחרון בכ-75%.

מייקל סיילור. GettyImages
מייקל סיילור, מנכ"ל מיקרוסטרטג'י. המניה יותר מהכפילה את עצמה מתחילת השנה/GettyImages

תחושות המשקיעים לא משקרות

האימוץ של ביטקוין על ידי חברות אלו מדגיש מגמה גוברת בקרב עסקים לגוון את נכסיהם ולהפחית סיכונים הקשורים לשחיקת ערך מובנית של מטבעות מסורתיים. ביטקוין, עם אופיו המבוזר וההיצע המוגבל, נחשב יותר ויותר כאמצעי לשמירה על ערך וכגידור כנגד אינפלציה ואי-יציבות כלכלית.

תחושת המשקיעים נראית חיובית ביותר כלפי חברות המאמצות את ביטקוין למאזן החשבונאי שלהן. מגמה זו מרמזת על קבלה רחבה יותר של ביטקוין באסטרטגיות פיננסיות עיקריות ומצביעה על מעבר לניהול נכסים חדשני ועמיד יותר.

האימוץ האסטרטגי של ביטקוין כנכס רזרבה אינו חדש לחלוטין. MicroStrategy, חברת הבינה עסקית, הייתה אחת החברות הראשונות שאימצו את ביטקוין כנכס רזרבה עיקרי. מאז הרכישה הראשונית שלה ב-2020, החברה הגדילה באופן רציף את החזקותיה בביטקוין, וכיום מחזיקה יותר מ-1% מההיצע הכולל (יותר מ-210,000 מטבעות). מהלך זה לא רק חיזק את היציבות הפיננסית של החברה, אלא גם הציב אותה כמובילה באימוץ ביטקוין.

באופן דומה, אל סלבדור עשתה כותרות עולמיות כשהפכה למדינה הראשונה שאימצה את ביטקוין כמטבע חוקי ב-2021. מהלך נועז זה נועד להשתמש בביטקוין לשיפור הכללה פיננסית ולעידוד צמיחה כלכלית. למרות שההחלטה נתקלה בביקורת ובספקנות, היא הדגישה את הפוטנציאל של ביטקוין ככלי פיננסי מחולל שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully