וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נערכת: תושבי הצפון עלולים לא לחזור לבתיהם שנה נוספת

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 10:47

בעוד תושבי הצפון חולמים להתחיל את שנת הלימודים הבאה בביתם, בעלי מלונות המארחים מפונים התבקשו להיערך לשהיית המפונים עד יוני הבא, עוד כלומר שנה מעכשיו: "מצפים מאיתנו להישאר עוד שנה ארבע נפשות בחדר? איזה דברים מדהימים הממשלה הזאת עושה בשבילנו"

תושבי הצפון במחנה הפליטים- עקורי הגליל - קיבוץ עמיעד/אלי אשכנזי

בעוד שלושה שבועות, יפקע החוזה שחתמה המדינה עם המלונות שמארחים מפונים מהצפון והדרום, ולמרות שמדובר בעונת תיירות הפנים החמה, כשלא מעט ישראלים נמנעים מלטוס לחו"ל, הממשלה לא ממהרת לאשר, כהרגלה, את הארכת החוזה לסוף דצמבר. חלק מהמלונאים, שנמצאים בחוסר ודאות ודואגים מאובדן הכנסות, התחילו לקחת הזמנות לחודשי הקיץ והחגים.

אחד מהם אמר לוואלה, שבשיחה עם אחד מהגורמים המוסמכים, התבקשו בעלי המלונות להיערך להארכת שהיית המפונים עד סוף יוני בשנה הבאה. הבשורה הזאת קשה למפונים ולראשי הרשויות בצפון, שכבר כמה חודשים דורשים מהממשלה להשיב את התושבים הביתה לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, מהחשש שחלקם ירשמו את ילדיהם לבתי הספר במקומות אליהם פונו ויעתיקו את מקום מגוריהם לשם.

מפונים איתם שוחחנו, זועמים על הזלזול הבלתי נסבל שמפגינה הממשלה כלפיהם שוב ושוב. גם על הארכת השהיה הקודמת הם למדו באותו האופן. "איזה דברים מדהימים הממשלה הזאת עושה בשבילנו", אומרת אורלי מקריית שמונה, שכבר כמעט שמונה חודשים מתגוררת עם משפחתי בחדר במלון בטבריה. "מצפים מאיתנו להישאר עוד שנה ארבע נפשות בחדר? אם הם לא מסוגלים להחזיר אותנו הביתה, שיתנו לנו דיור חליפי כמו שנתנו ליישובים בדרום".

הפגנת תושבי שלומי שמפונים מבתיהם, ירושלים, 16 במאי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
הפגנת תושבי שלומי שמפונים מבתיהם, ירושלים, 16 במאי 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

חוסר הוודאות מוציא מדעתם גם את המלונאים. נזכיר, שב-29 בפברואר, בשעת ערב מאוחרת, שעות ספורות לפני פקיעת החוזה הקודם, הואילה הממשלה לקיים סוף סוף משאל טלפוני, ולהאריך את חוזה הארכת אירוח המפונים עד ה-7.7, שנמצא ממש מעבר לפינה. משרד התיירות כבר שריין את התקציב, שחונה באוצר, ומחכה שהשרים ירימו יד או טלפון ויעבירו החלטה.

בממשלת ישראל אין לחץ. במלונות, לעומת זאת, אובדי עצות. "פתחתי יומנים והתחלתי לקבל הזמנות חדשות", אומר מנכ"ל אחד מהמלונות במרכז, "כי אני לא סומך על המדינה. אני לא מוכן לחכות לרגע האחרון ולהישאר חצי ריק. מה שמכעיס הוא, שעל פי החוק, המדינה יכולה להכריח אותנו לארח את המפונים, גם אם הם יקבלו את ההחלטה על הארכת החוזה ל-6 ביולי בחמישה לחצות.

"אנשים מתחילים להתעניין גם בחגים ואני עושה בוקינג. הבעיה שלי היא לא עם יחידים, אלא עם קבוצות. אם יש קבוצה גדולה מאוד שרוצה לסגור חצי מלון, אני אומר להם את האמת, שאני לא יכול להתחייב בגלל המפונים, ואנחנו מאבדים הכנסה".

בקיץ המחירים במלונות גבוהים יותר, אז גם ככה אתם מפסידים על המפונים, כי התעריך שאתם מקבלים עליהם קבוע.
"אני יודע שיש שיח של משרד התיירות עם התאחדות המלונות סביב על שינוי התעריפים שנקבל ליולי-אוגוסט ולחגים. אם נמשיך לקבל את התעריף הרגיל, לא אצליח להתקרב לפוטנציאל ההכנסות הנוכחי שלי, שעולה בגלל שהישראלים מעדיפים להישאר בארץ".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

משרד התיירות: "פועלים ליצירת ודאות הן למפונים והן למלונות"

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "אנו פועלים מול הגורמים הרלוונטים לקבלת החלטה בעניין הארכת מועד הפינוי ליצירת ודאות הן למפונים והן למלונות. ההחלטה בעניין צפויה להתקבל בקרוב".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "הארכת שהות המפונים בכלל המלונות צפויה לעלות לאישור הממשלה השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully