וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר דורון דושניצקי נבחר לתפקיד יו"ר החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה - חיפ"א חילי"ק

16.6.2024 / 15:21

ד"ר דושניצקי למד רפואה באונ' ת"א והתמחה ברפואת ילדים במרכז הרפואי קפלן. עם סיום ההתמחות, הצטרף כמומחה ברפואת ילדים בסניף חולון של לאומית שירותי בריאות. עם הזמן החל להוביל תהליכי הדרכה ולימוד לרפואה הראשונית בסניפים

ד"ר דורון דושניצקי. יחצ,
ד"ר דורון דושניצקי/יחצ

חיפ"א-חילי"ק - החברה הישראלית לפדיאטריה קלינית - בחרה השבוע בד"ר דורון דושניצקי, מנהל מחלקת פיתוח מערכות רפואיות ורכז רפואת הילדים בחטיבת הרפואה של לאומית שירותי בריאות, לתפקיד החשוב והמאתגר של יו"ר החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה, זאת לאחר בחירות אלקטרוניות שהתקיימו בסוף חודש מאי לתפקידי יושב ראש, חברי ועד וחברי ועדת הביקורת.

ד"ר דושניצקי למד רפואה באונ' ת"א והתמחה ברפואת ילדים במרכז הרפואי קפלן. עם סיום ההתמחות, הצטרף כמומחה ברפואת ילדים בסניף חולון של לאומית שירותי בריאות. עם הזמן החל להוביל תהליכי הדרכה ולימוד לרפואה הראשונית בסניפים ובתחנות לימודי המשך של לאומית, הצטרף לסגל ההדרכה וההוראה של המחלקה להתמחות ברפואת משפחה, כרכז פדיאטרי, והדריך מתמחים רבים במרפאות בחולון, ת"א והרצליה. לאחר 4 שנים בקופה יצא למסלול מקביל של ניהול, כרופא אזורי של ת"א ונתניה, ובמקביל השלים לימודי בתואר שני במנהל מערכות בריאות באונ' ת"א, הוביל במחוז מרכז את הטמעת תיק תמ"ר, את קידום ועדות האלימות בסקטור הרפואי ואת הקמת מערך התפתחות הילד.

בתחילת שנת 2010 עבר לתפקידו הנוכחי במטה הקופה, בחטיבת הרפואה, כמנהל המחלקה לפיתוח מערכות רפואיות שבעיקרו עוסק בממשקי התוכן הרפואיים עם הגדרותיהם במערכות התפעוליות והמחשוביות. בנוסף, משמש כרכז רפואת ילדים בחטיבת הרפואה, מרכז תחום התפתחות הילד ומזכיר ועדת חסויות ותרומות של הקופה. כמו כן, משמש ד"ר דושניצקי כנציג לאומית בוועדת ההיגוי של התוכנית הלאומית למדדי איכות בקהילה, במועצה הלאומית לבריאות הילד ובמועצה הלאומית לבריאות הקהילה, וכן כנציג רופאי המטה בוועד הרופאים של לאומית ובוועד הפועל של המועצה המדעית של הר"י.

בנוסף, ד"ר דושניצקי נמנה על סגל המחלקה להתמחות ברפואת משפחה והמחלקה להתמחות ברפואת ילדים של לאומית וחבר בשתי עמותות חשות: עמותת "גושן" שמקדמת את בריאותם, התפתחותם ורווחתם של ילדי ישראל ועמותת "מדעת" הפועלת לקידום בריאות הציבור בתחומי הטיפול הרפואי והרפואה המונעת. לפני כעשור ביצע הכשרה למוסמכי משרד הבריאות לאבחון וטיפול בהפרעת קשב ופעלתנות יתר, תחום בו הוא מספק שירות רפואי בלאומית.

ד"ר דושניצקי, רכז רפואת הילדים, חטיבת הרפואה, לאומית שירותי בריאות: "אני גאה על בחירתי לתפקיד בחיפ"א-חילי"ק. אני מאמין גדול בכוחה וחשיבותה של הרפואה הראשונית וכי בריאות ושלומות הילדים תלויה בעבודה משולבת של הרפואה המונעת והרפואה הקורטיבית, של עבודת צוות של מגזר הרפואה, האחיות, מקצועות הבריאות והרוקחות ושל שיתוף פעולה בין הרפואה בקהילה לרפואה האשפוזית. עקרונות אלו ינחו אותי בפעילותי בחילי"ק יחד עם חברי הוועד המעולים שנבחרו לעבוד עמי כתף אל כתף. אני גא בכך שיש לאומית ייצוג בפורומים שונים ורואה בסיפוק את איכות הצוותים ושדרות הניהול בקופה".

רפואת הילדים בארץ מאוגדת תחת האיגוד הישראלי לרפואת ילדים. תחת איגוד זה קיימות שתי חברות: חיפ"ק-החברה הישראלית לפדיאטריה קלינית, שכוללת את רופאי הילדים שעובדים בעיקרם בבתי החולים. החברה השנייה, המוכרת בשמה חיפ"א, החברה הישראלית לפדיאטריה אמבולטורית, כוללת את רופאי הילדים שעובדים בקהילה, כלומר בקופות החולים, בטיפות החלב ולשכות הבריאות, ובשאר מקומות בהם עובדים רופאי ילדים בקהילה. הארגון מייצג מבחינה פרופסיונלית הן את הרופאים המומחים ברפואת ילדים והן את אלו שאינם בעלי רישיון מומחה ברפואת ילדים המטפלים בילדים בקהילה.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully